donderdag 29 mei 2014

Nieuwe hobby



Op Curacao hebben een hoop mensen een porch. En dan bedoel ik niet die verschrikkelijk dure auto, want dat schrijf je anders.
Een porch is een stuk overkapping bij je huis waar je bijvoorbeeld een loungeset of eettafel onder kunt zetten.
Is erg handig want zo zit je altijd in de schaduw, plus als het dan een keer regent op Curacao kan je lekker buiten blijven zitten.
En nu gaan ze die overkapping verkopen??
Nee hoor, een porch sale is zoals we in Nederland de garagesale kennen.
Mensen die hun inboedel kwijt willen kunnen een porch sale organiseren.
Deze melden ze dan aan op een Facebook site en gekken zoals ik gaan daar dan heen.
En leuk dat het is! 
Ik was in Nederland altijd al groot fan van de vrijmarkt en tweedehands beurzen.
Waarom voor iets wat goed is in de winkel het dubbele betalen?
Vandaag was ik naar een porch sale gegaan van mensen die gingen samenwonen en van twee inboedels één gingen maken.
Dat is vrij uniek. De meeste porch sales zijn van mensen die terug gaan naar Nederland en een hoop hier laten.
Ik kwam er voor een fiets voor Maud. En geslaagd. Maud blij, ik blij! Foto volgt.
Ik omdat ik voor een mooi bedrag een fiets heb kunnen kopen en Maud omdat ze straks in het nieuwe schooljaar op de fiets naar school kan. Mooie bijkomstigheid is dat ze de fiets ook nog echt mooi vindt en niet alleen maar praktisch.
Deze mensen hadden al eerder wat spullen aangeboden, maar daar was niemand op af gekomen.
Nu hadden ze de prijzen verlaagd en was er wel volk.
Maar ondanks dat er wel wat mensen liepen, liep het zeker niet storm.
Ze wilde wel graag van haar spullen af, dus na een tijdje vertelde ze dat er ook van alles gratis mee mocht.
O, das niet vervelend. Ik heb heel veel leesboeken meegenomen. De boeken die ik in Nederland had konden niet mee, de container was vol.
Nu heb ik gewoon weer mijn nieuwe voorraad. (Dus Esther K, je bent welkom in onze bieb!)
En hebben we ze allemaal uit, dan breng ik ze naar het dierenasiel die één keer in de zoveel tijd een boekenmarkt voor het goede doel doen.
Nu  er zoveel verloop is rond de zomer kan ik mijn lol op wat betreft porch sales! Kom maar op, ik ben er klaar voor!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten