donderdag 4 juni 2015

Rondje supermarkt

Er werd een tijd geleden als reactie op mijn blog de vraag gesteld of wij hier ook akkerbouw en veeteelt hebben.
We hebben beiden alleen niet zo intensief als in Nederland. 
Ik ben vandaag naar de supermarkt geweest en heb her en der wat foto's gemaakt zodat vooral mijn Nederlandse lezers een idee hebben hoe het er uit ziet.
We hebben veel lokale groente.


Heel eerlijk gezegd weet ik van een hoop niet eens wat het is. Ik kan nog net een bieslook van een prei onderscheiden. O ja en voor het gemak staat het er ook niet bij. Blijkbaar is het alleen voor mensen die doelgericht in de winkel lopen en precies weten wat ze nodig hebben. Onder dat type mens val ik niet, dus dit stukje van de groente afdeling sla ik over.
Ik ben meer voor dit.


Allerlei soorten vers fruit. Alles is al gewogen en gestickerd. En op producten waar stickers niet op blijven zitten schrijven ze met een stift wat het kost. Zie maar op de meloenen.
Op de etiketten kan je zien waar een product vandaan komt.


VEN staat voor Venuzuela. 


CUR is natuurlijk Curacao. Dus van eigen bodem. De komkommers smaken anders dan we gewend zijn. De pitten zijn wat harder. Komkommer uit Nederland is er maar heel sporadisch, dus het is dit of niks.


En deze spreekt voor zich natuurlijk. Verder komt er ook veel uit de USA.
In de schappen hebben we meer dan genoeg keus.


Dit is een stelling met marinades, woksaus, oestersaus enz. Merken uit de USA, Zuid Amerika en ook gewoon uit ons kikkerlandje.


Er zijn veel producten van Jumbo en markant. Als je wilt kan je de bamhi dus precies zo maken als dat je in Nederland gewend was. 
Bij de slager kom je ook nog wel eens verrassende items tegen.
Wat dacht je van kippennekken? Varkensoren? 
Of deze?



Koeientong is hier ook vrij normaal. Omdat we het niet gewend zijn vinden we het raar. Maar heel eerlijk maken ze hier wel gebruik van het gehele beest. 
Ik vergeet eigenlijk de foto van onze zuivelafdeling. Helaas staan daar alleen maar A merken. 
Vooral Campina is goed gesorteerd. Dat is jammer, want een pak yoghurt van markant was misschien wel betaalbaar geweest. Een pak bolletjes vla is hier €5,50. 
Naar deze afdeling kijken we dus alleen maar en als je lang genoeg kijkt komt het water je in de mond. Als je daar dan van denkt dat het bolletjes vla is, is het geregeld. Scheelt weer €5,50.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten