maandag 8 juni 2015

Filmster Jack

Vanmorgen ging het wekkertje weer vroeg.
Erik is er niet, dus eerst zorgen dat de kinderen op school kwamen.
En daarna door naar mijn afspraak. Ik ging niet alleen, ik had de afspraak samen met Jack.
Waar gingen we naar toe? Naar de Emanuelschool in Bonam.
We waren uitgenodigd om bij een bijeenkomst van I-Animal aanwezig te zijn.
I- Animal is de stichting die zich bezighoudt met educatie aan schoolkinderen over dierenwelzijn.
Op dit moment is I-Animal ook heel druk met een fundraising. Ze willen graag door middel van chemische castratie de zwerfreutjes op het eiland onvruchtbaar maken. 
Door dit via een injectie te doen gaat dat makkelijker en sneller dan de methode onder volledige narcose. Een geweldig initiatief waarvan ik hoop dat ze voldoende financiële middelen binnen gaan krijgen om te starten.
Maar goed, daarvoor was ik er niet. Ik was er om Jack aan de kinderen te laten zien.
We waren met nog drie stichtingen aanwezig en allen hadden we een hond met een verhaal meegenomen.
Bij Jack ging het erom dat ook rashonden gedumpd worden. Men heeft hier het idee dat alleen knoek hondjes niks waard zijn. Maar ook rashonden worden wel degelijk aan de kant gezet.
Er was keurig een tentje neergezet waar we met onze hondjes konden zitten. Midden op het schoolplein.


In het begin vonden de kinderen het nog wat eng. Zeker als je met de hond wat te dicht bij kwam.
Later toen ze zagen dat geen enkele hond kwaad deed durfde ze ook te aaien.



Hier zie je Bailey aan het werk. Hij kwam mee met medewerkers van het dierenasiel.
Door een aanrijding was zijn poot zo ernstig verbrijzeld dat amputeren de enige oplossing was. Nu staat hij vrolijk als driepoter in het leven.
Maar waarom wilde ik gisteren nou toch zo graag dat ik schoon bleef? Geen kleur in mijn haar en geen paarse vegen onder m'n neus?
Omdat er een filmploeg en fotografen bij aanwezig waren. Er kwam namelijk nog iemand wat vertellen over hoe je met dieren om hoort te gaan. De enige echte trainer van het Curaçaose voetbalelftal Patrick Kluivert!
Zijn vrouw en hij zijn al jaren begaan met de honden op het eiland. Menig hond is via hun al naar Nederland gevlogen om vanaf daar naar een nieuw baasje te gaan. Ook van onze stichting zullen deze keer hondjes met de familie Kluivert mee naar Nederland gaan.
Patrick kwam rechtstreeks van een training en had ook wat spelers meegenomen.




Na het woordje van Patrick aan de kinderen was er nog een fotomoment.
Vanmorgen gemaakt en vanmiddag in de krant!



Begrijpen jullie nu waarom ik geen paars of groen haar wilde?
Er zullen vast nog meer foto's opduiken op Facebook en in de kranten.
Ik hoop echt dat doordat een bekende voetballer z'n woordje heeft gedaan de kinderen daar hun waarde aan hechten. En dat ze hierdoor met meer respect kijken en omgaan met dieren in het algemeen.
Jack vond het allemaal erg leuk. Hij houdt wel van een beetje aandacht. Nu maar hopen dat hij niet denkt dat we dit dagelijks gaan doen. 


Dikke brasa van filmster Jack!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten