dinsdag 16 juni 2015

Effe lekker tekeer gaan

Vanmorgen was ik druk in de weer met het schoonmaken van het hondenhok toen de honden behoorlijk te keer gingen.
Ze stonden te blaffen bij het hek van de buren. Doen ze wel vaker, dus ik besteedde er verder niet zo veel aandacht aan. 
Ze bleven maar blaffen en blaffen en toen ik nog eens keek zag ik niks. Raar, want als ze blaffen doen ze dat tegen de buurhonden. Je weet wel, zo zinloos even ieder aan een kant van het hek volledig uit je plaat gaan. En dan na vijf minuten gewoon weer verder gaan met waar je mee bezig was.
Niks dus. 
Toch maar eens gaan kijken wat er te zien en te blaffen viel.
Aha, daar blaften ze dus naar.


Er lag een kitten in de tuin bij de buren. Het zag er niet echt stralend en gezond uit.
Mijn buren hebben twee honden, maar dat ze een kat hadden was me niet bekend
Ik heb mijn buurman maar eens opgebeld, want misschien was de kitten inderdaad van hun en ontsnapt.
De buurman was net zo verbaasd als ik. Hij wist niks van een kitten. 


Onze honden vonden het echt een geweldige onderbreking van de dagelijkse sleur.
Altijd maar leguanen jagen is ook zo wat, misschien is kittens opjagen wel net zo leuk.
De kitten was inmiddels gaan verliggen, maar ook niet gek. Het kwam niet te dicht bij het hek.


Ik kon niet in de tuin van de buren komen. En daarbij, het katje lag daar prima. Zodra mijn buurman thuis kwam zou hij het mee naar binnen nemen en mocht het wat hem betreft ook blijven.
Kijk dat zijn nog eens goede berichten. Ik zag me al met een kitten zeulen. Ik geloof niet dat het goed zou gaan met die grote honden er om heen.
Het andere kleine keffertje van de achterburen kwam ook nog even roepen.


Elke dag komt hij even bij het hek z'n grote mond opzetten.
Vervolgens komen er dan vier grote honden op hem afgestormd die heel hard terug blaffen.
Ik geloof wel in de gezegde blaffende honden bijten niet. Als alle vriendelijkheden weer zijn uitgewisseld vervolgd een ieder zijn dag weer.
Maar vandaag hadden mijn vier grote vrienden geen tijd hoor. Dat kleine katje aan de andere kant was veel leuker. En dat kleine keffertje maar roepen, maar er kwam niks.
Dat blaffen naar kittens ook heel vermoeiend kan zijn zagen we aan Jack.
Hij was zo uitgeput dat de puppy's ongestoord met z'n staart mochten spelen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten