donderdag 27 november 2014

Weinig Sint

Nog een weekje en dan is het Sinterklaas. Het is dat Youri een surprise moet maken anders was het volledig langs me heen gegaan.
Hier is de Sint ook op zaterdag 16 november aangekomen, maar daarna is hij denk ik ondergedoken.
Het leeft niet zo zoals het in Nederland leeft. Een enkele winkel heeft hier zijn etalage op de Sint aangepast, de rest is vast begonnen met kerst.
Eigenlijk alleen de Albert Hein heeft zijn winkel vol met Sinterklaas.
Daar kan je ook zoals wij in Nederland deden de schoen zetten en komt de beste man aanstaande zaterdag even langs. Ook kan er geknutseld worden en zijn er prijzen te winnen met een kleurplaat. Heel gezellig dus allemaal.


Vanmiddag was ik even bij de Appie. Dat is toch een beetje mijn vaste rit op donderdag geworden.
Als ik aan de beurt ben met het rijden naar surfen combineer ik dat met een bezoek aan de Appie.
Er zijn toch bepaalde producten die ik niet bij de centrum ( supermarkt bij ons in de buurt) kan krijgen.
Of ze zijn van de Albert gewoon lekkerder.
Ik red het allemaal precies. Maud brengen, weer een stukje terug rijden, dan boodschappen doen en weer terug naar Maud. Kan ik altijd net haar laatste meters surfen nog zien en dan weer op naar huis.
Ik had voor Youri een zakje witte bolletjes meegenomen. Dat is iets waar je hem heel blij mee kunt maken dus doen we dat af en toe maar eens.
Hoog op de magnetron weg gelegd want we hebben wat honden in huis die nogal op eten gericht zijn.
Vanavond was ik met Youri, Luna en Tico op pad naar behendigheid. Na de les zagen we buiten al iets liggen waarvan ik dacht mmm raar.
Binnen zagen we de rest, of nou ja geen rest. Een lege plastic zak zonder bollen.
Tja, Brownie wordt steeds sterker en kan nu dus ook op zijn achterpoten staan terwijl hij zijn voorpoten op mijn aanrecht legt. Het is zo'n enorme hond dat hij blijkbaar ook eten van de magnetron af krijgt.
Het zal hem vast gesmaakt hebben. Hij kan het wel gebruiken en voor Youri haal ik wel weer nieuwe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten