donderdag 6 november 2014

Geluksdag

Afgelopen nacht was ik nog in de weer geweest met Tico.
Twee keer heeft hij nog overgegeven. Één keer in zijn mand en de andere keer op de grond.
Het was dus wel spannend wat de dag zou brengen vandaag.
Vanmorgen wilde hij nog niks eten, alles wat ik aanbood werd besnuffeld en daarna werd er weg gekeken.
Tot ik met rauwe kipfilet aankwam. Dat wilde hij wel. Nou vond ik rauw niet zo'n goed plan, dus snel een pannetje water op en kip gekookt.
En ja hoor, gelukkig nam hij daar wat stukjes van. Toen was het even afwachten wat er zou gebeuren.
Zou het er weer met dezelfde vaart uitkomen of bleef het liggen. Gelukkig was het laatste het geval.
Dat was de eerste stap. 
De tweede keer werd het kleine beetje kipfilet gecombineerd met de medicatie die ik er stiekem tussen had gedaan. Ook dit ging er gelukkig in.
Je zag aan Tico dat hij langzaam aan opknapte. Hij kreeg wat meer energie en liep wat meer rond.
We hebben het drankje dat zijn darmen moet prikkelen ook keurig gegeven. Het is nu wachten op de eerste keer ontlasting, dan weten we pas zeker dat alles weer werkt. We zijn er dus nog niet, maar hebben goede hoop dat alles goed komt.
Vanmiddag kreeg ik een gepensioneerde vrouw op visite die mogelijk interesse had in Lady.
Ze hoefde niet meer te werken en was nu hele dagen alleen thuis. Ze zocht een kameraad en Lady kon daar wel eens zeer geschikt voor zijn.
Het was liefde op het eerste gezicht! Lady liet zich direct van haar beste kant zien.
Mevrouw wilde haar eigenlijk wel meteen meenemen, ze had al een riem mee.
Tja, waarom zouden we dat uitstellen? Nu kan Lady meteen wennen aan haar nieuwe huis voordat ze heel erg bij mij gewend is.
Dus daar ging Lady. Ik gun haar alle geluk.
En dat geluk ging nog even door.
Ik heb lang in twijfel gestaan, maar voor vanavond stond er een uitnodiging om nog eens met 'de partners van' deel te nemen aan de Gooise vrouwen bingo.
Ik had lang geleden al Maud en mijzelf opgegeven. Nu kwam het eigenlijk niet zo lekker uit, maar had ik wel even de behoefte om er uit te gaan.
Even iets ontspannends is ook wel eens fijn.
Na overleg met Maud wat we zouden doen besloot Maud thuis te blijven zodat ze op Tico kon letten.
Dat was natuurlijk wel heel tof, dus zei ik haar gekscherend dat als ik een cowboybag zou winnen die voor haar zou zijn.
Nou je gelooft het niet, maar ik won hem ook nog! Niet de grote handtas, maar het kleine handzame plattere model.
Ik heb Maud via een sms meteen op de hoogte gebracht.

Die dacht eerst dat het een geintje was, maar was daarna helemaal in de gloria.
Maar hier bleef het niet bij, ik mocht nog een keer naar voren omdat ik een volle rij had.
Nu won ik een horloge, dus ook nog een kadootje voor mijzelf.
Het heeft zo moeten zijn. 
De prijzen zijn prachtig, maar de mooiste prijs die ik vandaag gekregen heb is dat Tico langzaam aan weer opknapt.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten