dinsdag 4 november 2014

Meet little Lady

Sinds gisteren hebben we er tijdelijk een hond bij. Ze heet Lady.


Ik had natuurlijk niet van te voren in kunnen schatten dat Tico zo ziek zou zijn, want Lady stond al gepland.
Lady komt van de straat en was voor een weekje op proef bij een gezin met vier kinderen waaronder een tweeling van 20 weken. Deze mensen hadden niet echt een tuin dus Lady lag aan een lange lijn.
Deze hond werd op straat al langere tijd gespot. Ze was zo lief naar iedereen dat ook iedereen er maar vanuit ging dat ze wel een baasje had.
Niks van waar, niemand kende haar baas, ze liep al heel lang op straat.
Omdat het zo'n lieverd is werd besloten een forever home voor haar te gaan zoeken.
Die was er niet één twee drie. De mensen waar ze nu vandaan komt die wilden graag een hond en Lady kwam er als proef.
Maar Lady kon daar haar energie niet kwijt. De hele dag buiten aan een lange lijn is voor een jonge hond van ongeveer 1,5 geen doen. Plus dat zij van alle drukke kinderen om haar heen ook erg druk werd. Dat was dus niet de juiste match.
Toen heb ik aangeboden dat ze wel tijdelijk bij mij mag vertoeven. Ik heb een grote tuin en drie speelkameraadjes dus die energie raakt ze wel kwijt.
Het is inderdaad een hele lieve hond. Ik weet zeker dat er snel een forever home gevonden wordt.
Ze ligt heerlijk aan je voeten, is trouw, wil graag goed doen. Wil wil er nou niet zo'n hond?
Het is wel heel jammer dat ze nu niet lekker kan ravotten met Tico. Dat is hier de energieke vrolijke flierefluiter. Maar nu even niet.
Ik heb hem net opgehaald bij de dierenarts vandaan.
Het is nog steeds een hoopje ellende. Zijn darmen lagen en liggen nog steeds stil.
Met medicatie moet dit weer op gang komen. Tot nu toe heeft hij niks gegeten sinds zondag.
Allemaal maar duimen dat hij er boven op komt. We kunnen dit vrolijke mannetje van nog net geen 1 echt nog lang niet missen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten