maandag 10 november 2014

Uitslag

Schreef ik gisteren nog over het niet hebben van de kerstkriebels, zo heb ik vandaag toch mijn eerste kerstaankopen gedaan.
Ik liep in een soort warenhuis waar ze echt van alles hebben. Beetje xenos idee.
Ze hadden daar ook natuurlijk een groot schap kerstartikelen. Toch maar eens even kijken. 
En na kijken kwam kopen. Twee slingers lichtjes, voor ieder kind één. Natuurlijk zijn er ook lichtjes in de container meegekomen, maar die zijn 220 volt.
Alles wat hier eigenlijk 220 nodig heeft maar in een 110 volt stopcontact wordt gestoken brandt op halve kracht.
Dat is soms erg weinig, zo weinig dat het amper zin heeft.
De lichtjes die ik nu dus heb gekocht zijn op 110 stroom. Is ook wel weer handig met de stopcontacten. Hebben we geen tussenstukken nodig.
En als ze dan toch gekocht zijn kunnen ze ook wel meteen gebruikt worden, dachten de kids.
Beide hebben nu dus een heel gezellig sfeertje in de slaapkamer.
Morgen een foto, nu liggen ze al op bed.
Met Youri gaat het trouwens weer ietsje beter. De heftige koorts is wat gezakt en heeft plaats gemaakt voor een zeer jeukende uitslag over het hele lichaam.
Verder smaakt hem niks, alles smaakt anders volgens hem. Normaal zou je bij hem dan denken dat hij je in de maling neemt en uit is op iets lekkers, maar in dit geval smaakt het echt niet.
Er is al een tijdje geleden op Facebook een groep aangemaakt voor mensen met chikungunya.
Alle symptomen worden daar beschreven met een eventuele oplossing of verlichting.
Ik ben dus ook op zoek gegaan naar een oplossing voor de uitslag en de jeuk.
We zijn geslaagd bij de botica of te wel drogist/apotheek.
Ik helemaal blij dat ik wat gevonden had wat mogelijk zou helpen.
Pfff, vindt meneer het maar onzin om zijn lichaam met dat verschrikkelijk stinkende goedje in te smeren.
Kijk, daar krijg ik nou uitslag van! Gelukkig heb ik nog een heel flesje staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten