maandag 3 november 2014

Goed en slecht nieuws

Laten we maar met het goede nieuws beginnen en dat is dat Selikor vanmiddag weer op de stoep stond.
En wat hebben ze gedaan? Alle putten in de tuin geopend om te kijken of het water hoog stond.
Dat stond het nergens en vervolgens zijn we weer vertrokken.
Morgen komt er weer iemand om de deksels die letterlijk open zijn gebroken weer met cement af te dichten.
We zullen zien of dat morgen is, of overmorgen of misschien wel volgende week.
Dan het slechte nieuws.
Tico is ziek. Het arme ding eet niks, is lusteloos en ligt alleen maar.


Nou was hij toch al een beetje aan het kwakkelen. Twee weken geleden begon hij namelijk te piepen bij het eten. Iets deed hem erg zeer, waarschijnlijk in zijn keel.
We hebben hem toen een paar dagen zacht voer gegeven en tot zaterdagavond was er niks meer aan de hand.
Zaterdagavond begon hij te spugen. Nog niks alarmerends, doet hij ook wel eens vaker aangezien hij de gekste dingen eet.
Maud had hem van de week betrapt op het eten van een hele grote leguaan. Alleen zijn achterpoten en staart lagen er nog. Getsie.
Of het piepen bij het eten nu te maken had met zijn ziek zijn van nu weet ik niet, maar het feit dat hij alleen maar lustelozer werd maakte mij bezorgd en dus werd het weer een ritje dierenarts.
Uiteraard gebeuren dit soort dingen altijd als ik alleen ben. Toen Storm karpattenziekte kreeg was ik alleen en ook tijdens de vechtpartij tussen Luna en Storm stond ik er alleen voor.
Dat betekent dus goed nadenken hoe alles past in de agenda.
Tennissen van Youri hebben we geskipt. Ging niet passen met de tijd dat ik bij de dierenarts terecht kon.
Daarbij moest ik ook nog rekening houden met Maud die weer om 18.30 gegeten en wel bij een oppasadres afgeleverd moest zijn.
In plaats van tennis heb ik gezorgd dat het eten klaar stond.
Ik naar de dierenarts en de kinderen aan de maaltijd. Ik zou daarna wel weer eten.
De dierenarts heeft eerst een bloedtest gedaan om karpattenziekte uit te sluiten. Dat had hij gelukkig niet. Koorts ook niet. Zoals het er nu naar uit ziet heeft hij een giftige blauw blauw gegeten.
Dat is een hagedis soort waar honden niet tegen kunnen.
Maar omdat Tico alles eet inclusief poep en andere viezigheid kan het ook een bijzonder type worm zijn die zich in de slokdarm nestelt. 
In ieder geval had hij wel een verhoogde ontstekingswaarde, dus gingen we naar huis met antibiotica en een ontstekingsremmer. Ook heeft hij een injectie gekregen tegen die specifieke worm.
Het arme ding heeft nog steeds niks gegeten. Ik krijg zelfs zijn pillen in een lekker stukje worst er niet in.
Duimen maar dat het morgen beter gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten