vrijdag 21 november 2014

Update Brownie

Brownie is de nacht bijzonder goed doorgekomen. Hij heeft de nacht buiten in het hondenhok doorgebracht. Een uitstekende plek voor een hond met nog wat teken en vlooienvriendjes.
Die wil ik namelijk liever niet in huis hebben.
Inmiddels zijn alle teken en vlooien morsdood. De pipet in zijn nek heeft zijn werk goed gedaan.
Gelukkig maar voor Brownie, dat geprik en gekriebel is natuurlijk bloedirritant.
Ik had in Nederland tijdens het opruimen nog wat oude dekbedden gevonden en meegenomen in de container. Ik had al het idee dat die wel eens goed van pas zouden kunnen komen met het hondenopvangen in het achterhoofd.
Brownie is zo mager dat zijn botten bijna door zijn vel heen steken. Ook heeft hij meerdere plekken van het liggen op harde ondergrond. Dan komt een heerlijk dekbedje helemaal goed tot zijn recht.
Toen Erik vanmorgen dan ook in het hok keek, lag Brownie heerlijk op z'n dekbedje.
De rest van de dag is hij lekker op ontdekking geweest. Niet Erik hoor, die weet de weg naar zijn werk wel.
Brownie heeft de tuin eens uitgebreid verkent, daarna een ontbijtje gedaan, even geholpen met de was ophangen en toen maar eens een middagdutje.
Vanmiddag zag zijn agenda er niet veel anders uit. We geven hem over de dag genomen meerdere keren voer om zijn maag niet te veel te belasten.
Hij geniet zichtbaar van zijn eten, wat dan ook met veel liefde is gemaakt.
Om het extra smakelijk te maken doe ik door de brokken wat water en blikvoer, heerlijk hoor.
Het is nu al een andere hond dat gisteren. Zijn staart staat soms al omhoog en er wordt gekwispeld.
Hij durft alleen niet binnen te komen. Dat is hem toch ooit geleerd. Net als Luna toen zij er net was, blijft hij keurig voor de drempel kijken wat wij allemaal in huis doen.
Zelfs op uitnodiging komt hij niet binnen.
Ach heel erg vind ik het niet, drie van die moddermonsters binnen is ook meer dan genoeg.
Ik ben vandaag nog druk geweest met het verwijderen van alle modderpoten van gisteren. 
Daar kan je echt een dagtaak van maken hier. En dan ben je klaar, begint het weer te regenen.
Dan weet ik dus dat ik over een half uurtje weer overnieuw kan beginnen.
Dus iedereen die denkt dat ik hier niks te doen heb en zeeën van tijd heb, dream on.
Ik poets hier nog meer dan in Nederland. Hier heb je de gehele dag de deuren open en waait er van alles binnen. En wat er niet naar binnen waait brengen de honden wel naar binnen. Zo schattig dat Tico naar binnen rent met een palmtak, not!
Maar ik heb doordat ik niet buitenshuis werk wel de tijd om honden op te vangen. Ach, ik poets wel een keertje extra.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten