zaterdag 15 november 2014

Het campinggevoel

Eigenlijk is het vandaag de gehele dag nat geweest.
Dit begon vannacht al en bleef zo op een paar droge tussenpozen na.
Vanmorgen om 8.00 zou de Sint met zijn pieten aankomen, maar dat werd wat later.
Ik snap wel waarom.


Jammer voor de diehards die er wel op tijd stonden om vooraan te staan. Ze hebben lang moeten wachten en ook wel wat buien over zich heen gekregen.
Maar uiteindelijk kwam hij dan echt. Met regenboogpieten, iets wat hier al jaren gebeurd.


Wij hebben de intocht van de oude man gelaten voor wat het is.
Die tijd zijn we gelukkig voorbij. Natuurlijk is het een leuke en gezellige tijd, maar tjonge wat zijn kinderen altijd druk in de periode van aankomst tot pakjesdag! En dan heb ik er nog één die ook nog eens op 2 december jarig is, dan is de spanning helemaal niet te houden.
Nee, het is goed zo. Wij doen vrolijk mee met anderen, maar ik ben blij dat de spanning eraf is.
We hebben vandaag eigenlijk niks gedaan. Het was een beetje het campinggevoel hier.


Je voelt je opgesloten in je tent, alles wordt klam, maar de temperatuur is best aangenaam.
Is dat het misschien waarom ik niet van kamperen houd? Ik vond het altijd echt waardeloos. Dat gehang in de voortent, maar weer een spelletje rummicub enzovoort. Niks leuk zwemmen in het zwembad of spelen in de speeltuin.
Ik weet het, er zijn mensen die vinden het geweldig. Dat mag, ieder zijn ding, maar ik heb mijn portie wel gehad.
Gelukkig is hier mijn tent en leefruimte iets groter ;-) En hebben de kinderen huiswerk en andere bezigheden dus voor mij ook geen rummicub. Dan maar een potje thee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten