woensdag 19 november 2014

Een primeur

Ik heb in Nederland nog lang in twijfel gestaan.
Wel meenemen, niet meenemen? Sterker nog, nadat hij ingepakt was door de verhuizers is er nog een groot rood kruis op gezet.
Mocht de container toch te vol zijn, dan ging hij niet mee.
Op het allerlaatste moment bleek dat alles paste, zo ook dit pakket.
Waar heb ik het nu toch over??? Mijn droger! Op het laatste moment is de droger nog meegekomen.


En vandaag was daar het moment om hem voor het eerst in de bijna 11 maanden dat we hier nu wonen te gaan gebruiken. Ik had niet verwacht hem ooit hier nodig te hebben en was voornemens om hem ongebruikt weer retour naar Nederland mee te nemen, maar dat is dus niet zo.
Het regent en het regent. Nog vijf centimeter en mijn zwembad loopt over.
De waterbakken van de honden worden gratis gevuld en het dripsysteem is tijdelijk buiten werking gezet. Straten blijven blank staan en de muggen vermenigvuldigen zich in no time.
Welkom in de regentijd. Het is mij wel duidelijk waarom het zo genoemd wordt.
Nu is het hier eigenlijk nooit een hele dag grauw. Dat vind ik zo typisch Nederlands weer. 
Van dat grauwe bewolkte weer waar geen zonnestraal doorheen komt. En dat kan dan ook nog dagen duren. Als je nog niet depri was dan werd je dat alsnog.
Hier is dat gelukkig niet zo. Uit het niets kan ineens een enorme bui komen.
Soms zie je een wolk aan komen terwijl je nog in de zon buiten zit. En dan ineens begint het te regenen. Keihard. Vanmiddag was ik aan het skypen met mijn zus terwijl het live gebeurde.
Best grappig eigenlijk.
Na een kwartiertje is de bui weer weg en komt het zonnetje weer door.
Dan zou je natuurlijk denken dat ik dan ook mijn was wel kan buiten hangen, maar dat droogt niet.
De luchtvochtigheid is te hoog om het droog te krijgen. Plus dat je niet in kunt schatten wanneer de volgende bui komt. 
Als het effe kan hang ik het echt wel buiten hoor, dan wacht ik gewoon een mooiere dag af.
Maar die waren wat schaars de afgelopen dagen en mijn wasmand houdt daar geen rekening mee.
Nee, ik kreeg zelfs al de vraag of ik wel wist dat de wasmand vol zat. Met andere woorden, ik heb dringend een bepaald broekje of shirtje nodig.
Oké, de boodschap was duidelijk. Wasje gedraaid, droger aangesloten en drogen maar.
En dan vooral niet naar de meter van Aqualectra kijken. Daar wordt je hier nou depri van.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten