dinsdag 30 september 2014

Voor het goede doel

Ik had allerlei ideaalbeelden toen ik nog in Nederland woonde.
Ik zou gaan fosteren voor Carf en daarmee vele hondjes van de straat redden.
Wat ik mij toen totaal niet realiseerde en waar ik door het te doen achter ben gekomen is dat het emotioneel zwaar is!
Ik kan geen honden opvangen en ze later weer in hokjes in het dierenasiel laten stoppen.
En zou ik fosteren voor Carf dan blijven de honden bij je totdat ze geadopteerd worden.
Prachtig natuurlijk, maar als ik een hond drie jaar in mijn gezin bij me heb gehad kan ik niet naar Nederland terug en die hond hier laten. Dan behoort hij tot het gezin en adopteer ik hem zelf wel.
Dat zou betekenen dat ik bijna zelf een vliegtuig moet afhuren als ik terug ga, want ik weet wel hoe het eindigt.
Dan maar helemaal niks doen?? Nee, dat kan ik ook niet.
Natuurlijk heb ik in de zomervakantie al mijn best gedaan voor Thea en heb ik een prachtig bedrag voor haar opgehaald. Ik steun Ariadne met haar zwerfdieren en zo zijn er nog wel meer kleinere projecten waar ik financieel of met voer iets kan betekenen.
In de maand oktober valt natuurlijk dierendag. De maand waarin alle stichtingen en organisaties die zich inzetten voor het welzijn van het dier zich mogen laten horen.
Er was al meerdere malen een oproep via het dierenasiel binnen gekomen of mensen alsjeblieft wilden helpen met collecteren.
Tja, als fosteren niet lukt en wekelijks helpen op dit moment ook nog niet dan is collecteren toch het minste wat ik kan doen! 
Vandaag heb ik de bus en de papieren opgehaald. Ik ga een deel langs de deuren en zal vooral naar bedrijven en restaurants gaan om een gift te vragen.
Ik ga mijn best doen en hoop dat ik veel ophaal zodat er weer een hoop dieren geholpen kunnen worden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten