maandag 8 september 2014

De boosdoener

Vanmorgen zou Erik de kinderen op weg helpen om richting school te gaan.
Groot was dan ook mijn verbazing dat toen ik wakker werd ik Youri tegen kwam.
Een berichtje naar Erik gaf opheldering. Youri was niet zo lekker en had last van zijn kies.
Nu hadden we al voor volgende week een afspraak bij de tandarts staan voor de normale controle.
Als je last van je gebit hebt duurt een week nog veels te lang.
Dus even een belletje gepleegd naar de tandarts en we konden die zelfde middag nog terecht.
De kies waar het om ging is een kies die al een lange tijd half vast zit. Het was een kies met een gat erin.
De vorige tandarts besloot om die kies niet te behandelen omdat het nog bij het melkgebit hoorde.
Maar Youri heeft een moeilijk gebit! Tanden en kiezen wisselen niet automatisch. Ook had hij in zijn onderkaak meer tanden dan nodig. Vorig jaar is er dan ook nog één weggesneden. Niet getrokken doordat de wortel te broos was. Ook heeft hij veel gaatjes ondanks dat hij wel elektrisch poetst. 
Het lijkt alsof ze er spontaan invallen. 
Al met al is natuurlijk de tandarts bij Youri niet favoriet. Snap ik. Maar nu dus deze kies die er maar niet uit wilde. Hij bleef maar aan een stukje vlees hangen. De volwassen kies zat er al lang doorheen maar duwde de oude dus niet weg. Hij groeide er langs waardoor het normale proces van de ene tand duwt de andere tand naar buiten niet meer van toepassing was. 
Om verdere pijntjes voor te zijn hadden we dus vanmiddag een afspraak. We waren er nog niet eerder geweest. Via de Facebook site durf te vragen had ik inmiddels gelezen welke tandartsen op het eiland hun werk goed uitvoeren. Deze tandartsenpraktijk werd meerdere malen genoemd. 
Ik had er dus alle vertrouwen in dat het goed zou komen.
En dat kwam het ook! De beste man heeft Youri eerst gevraagd wat het probleem was. Hierna gekeken en besloten om verdovingszalf op zijn tandvlees te smeren. Even wachten, toen trekken en zie hier het resultaat.


Een kies, of wat daar nog van over was. 
Zo dan kunnen we ons nu weer richten op het volgende probleem. UTS dreigt mij af te sluiten van het internet omdat ik niet betaald zou hebben. Mag ik even gillen!!! Aaaaaahhhhhh, ik word gek van UTS!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten