woensdag 24 september 2014

Dooie dierendag

Ik ben gek op dieren en hier is het altijd dierendag.
Ik heb het niet zo op muggen en kakkerlakken, maar kan over het algemeen het nut van elk beest wel inzien.
Gisteren vertelde ik al dat het behoorlijk geregend had. Het was al heel lang geleden dat er zo'n behoorlijke bui gevallen was.
Het resultaat hiervan is dan wel dat de leguanen meer te voorschijn komen.
Leguanen zijn reptielen en dus koudbloedig. Door de regen zijn ze afgekoeld en komen ze in de zon weer opwarmen. En dat doen ze dan onder andere in mijn tuin, stom stom stom!
Ik heb natuurlijk drie van die moordenaars in mijn tuin lopen.
Storm begon vanmorgen met de jacht. Ik zag hem rennen met zo'n grote groene en schreeuw hem dat hij los moest laten, wat hij dan ook van schrik doet. 
Alle honden binnen opgesloten, zodat ik even rustig kan gaan kijken bij het slachtoffer.
Zag er niet best uit. Er hing van uit wat er eigenlijk in hoort. 


Hij heeft het helaas niet overleefd. Terwijl ik aan het kijken was rook ik ook al wat doods.
Ik vond het wat vreemd, zo snel ruik je dat toch niet? Nee klopt, nog geen 20 centimeter naast mijn slipper lag nog iets dat op een vogel leek. En bedankt poes!
Vanmiddag zagen we Tico ook nog een keer rond rennen met een grote leguaan in zijn bek. Ook deze is gaan hemelen.
Ik ben erg blij dat mijn container morgen wordt geleegd, in die omgeving ruikt het toch iets wat rot.
De dag was nog niet klaar. Maud ontdekte ook nog wat. Een verdronken krab. Ja zielig hè?
We hadden de krab van de week nog zien lopen bij het wasrek. Waarschijnlijk is hij in het zwembad gevallen en was hij zijn redvest vergeten.


Het was zo'n krabje die in een soort slakkenhuis woonde. Huis staat nu te koop.
Gelukkig konden we de dag ook nog leuk eindigen.
We werden namelijk tijdens ons krabbenavontuur gade geslagen.
Zie je hem zitten? De gluiperd!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten