maandag 29 september 2014

Het mag in de krant

Vandaag ben ik voor het eerst zo maar eens op een door de weekse dag naar het strand geweest.
Niet met één van de kinderen in de middag, maar zo 's morgens vroeg met een vriendin.
Dat was de allereerste keer sinds wij hier wonen!
Het mag in de krant dat ik zo waar eens de rust nam om te genieten van dit uitzicht,


van het even niks doen en van de zon. En het was heerlijk!
Maar tjonge, ik doe er gewoon meer dan een half jaar over om mijn Nederlandse dwang tot lijstjes afwerken los te laten. 
Ik weet dat ik moet genieten, maar het is soms best moeilijk. Hoe kan ik nou op m'n gat op het strand gaan liggen als manlief hard aan het werk is en de kinderen blokken op school!
Ik vind dat ik dan ook iets "moet" doen en daar valt naar het strand gaan niet onder. Dan gaan we maar weer aan de poets of andere dingen doen die moeten gebeuren.
Vandaag heb ik ervaren dat genieten ook bij het lijstje "moeten" hoort.  Daar krijg je energie van en helemaal geen schuldgevoel. Ik heb me voorgenomen dit vaker te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten