woensdag 17 september 2014

Geluksmomentjes

Vanavond vertelde ik Youri dat ik mijn blog ging schrijven over geluksmomenten.
O zei hij, heb je de loterij gewonnen dan?
Nee helaas, was dat maar zo. Maar geluksmomenten kunnen natuurlijk al in veel kleinere dingen zitten.
Ik had vandaag een aantal van die geluksmomenten.
De eerste twee waren in de supermarkt. Eerst kwam ik bij de meloenen een halve meloen tegen die verkeerd geprijsd was. Hoe en wat snapte ik niet echt, want er staat wel het juiste product op.
Lekker meenemen en thuis van genieten.


Even voor de mensen die de europrijs willen weten, deze meloen kostte me nu ongeveer €0,30 
Daarna waren ze bij de zuivel heel veel producten aan het uitzoeken.
Zuivel is hier op het eiland erg duur. Het maakt wel uit waar je het koopt, maar het is en blijft duurder dan in Nederland. 
Bij de Albert Hein is het goedkoopste pak yoghurt 13 gulden, hier bij de centrum haal ik een pak Campina yoghurt voor 8 gulden nog wat.
Scheelt wel behoorlijk. Door deze prijzen is het eten of drinken van zuivel een luxe geworden.
Het is iets wat je jezelf af en toe gunt en er dan extra van geniet. 
Nu waren ze aan het afprijzen en stonden er veel pakken voor 2 halen 1 betalen.
Ik heb mijn slag geslagen!


Voor de kinderen een keer echte yoki, voor mij vifit en voor Erik een lekker toetje. Iedereen blij.
Ik voel dat echt als een geluksmomentje. Even heerlijk genieten van een koud glas zuivel, mmm.
En dat terwijl ik vanaf mijn terras in de tuin keek waar Luna en Tico heerlijk aan het spelen waren.
Dan kan je dag toch niet meer stuk! 
Geluksmomenten hoeven geen grote zaken te zijn. Het is juist mooi als je ook al van kleine dingen kunt genieten en dat lukt hier zeker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten