donderdag 4 september 2014

Deepwell of niet?

Hett was een druk dagje vandaag.
Ik had eerst een afspraak met Storm bij de dierenarts voor het verwijderen van zijn hechtingen.
Ik kan niet anders zeggen dan dat hij het supergoed gedaan heeft! Zelfs de hechtingen bij zijn oog mocht de dierenarts zo verwijderen. Hij gaf geen krimp.
Omdat ik er nu toch was heb ik ook maar weer mijn hele bestelling aan preventieve producten opgehaald.
Ondanks dat ik het duurste middeltje tegen vlooien en teken geef, zag ik bij de honden toch nog een enkele vlo lopen. Als mij iets echt verschrikkelijk lijkt is het wel een vlooienplaag in mijn tuin.
Door het klimaat bestaat die kans wel, dus moet je ervoor op je hoede zijn.
Dat betekent dat ik er nu nog een tablet bij kreeg om de vlooien de nek om te draaien. Ik hoop dat het werkt. Ook had ik weer nieuwe tabletten tegen epileptische aanvallen voor poes nodig. 
Na een half uurtje kon ik gaan. Thuis alles uitgepakt en klaargelegd voor vanavond zie ik dat de pillen voor poes er niet bij zitten. Kon ik weer terug! Zo geen zin in, maar ja. Ik had niets meer op voorraad dus ik moest!
Vanmiddag was het weer surfmiddag voor Maud. Ze is razend enthousiast, het is helemaal haar ding.
De afgelopen keren had ik haar les gecombineerd met het doen van boodschappen. Ik had nu niet iets specifieks van de Appie nodig, dus kon ik beter in de buurt blijven. Het is namelijk 35 minuten heen en 35 minuten terug rijden. Op 1,5 uur les is dat dus zonde van je tijd om naar huis te rijden.
Naast haar surfclub ligt een strand. Daar heb ik de tijd heel vervelend doorgebracht, namelijk op een handdoek in de zon! Boekje meegenomen en zitten op die krent. Dat laatste is gewoon echt een opgaaf! 
Onderwijl was Erik thuis gekomen en die belde of Didier ons manusje van alles kon mee eten.
Ja hoor, na de les van Maud even langs de super. Ik dacht nog, toch maar even naar de Appie na mijn teleurstellende boodschappenstory van dinsdag? Nee, ze zullen nu toch wel weer alles aangevuld hebben? Mis! Weer geen tomaten, daar gaat idee 1 van de menulijst. Dan maar naar menu 2. Kan ook niet, ze hadden geen braadworstjes. Menu 3 dan? Nee ook niet, er was geen crème fraise.
En Maud maar wachten in de auto, ik zou namelijk alleen even snel een paar tomaten halen.
Ondertussen werd het steeds later. In de tuin was men namelijk begonnen met het repareren van de deepwell. De pomp was stuk en dat is niet handig, want dan moet je de tuin met de hand gaan besproeien. Dat is een werk, dat is heel veel werk! En kost daarbij ook nog eens heel veel geld omdat het water dan uit de kraan komt in plaats vanuit de put. Enige haast was er dus wel om het te laten maken. Gelukkig kent Didier heel veel mensen en had hij nu ook weer alles snel geregeld.

De pomp die 50 meter onder de grond zijn werk doet.

Er wordt druk gewerkt. Langzaam aan wordt het al donker.

Het is klaar, de pomp en 50 meter slang kan weer naar beneden zakken. Superfijn! Ook voor de planten en bomen die nu weer twee keer per nacht water krijgen.
En toen moesten we nog eten. Didier was immers uitgenodigd en daar moest ik op wachten. Zo werd het dan toch nog laat. Voordat we aan tafel zaten was het 19.30. Eindelijk.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten