Soms ben je met je gedachte bij duizend en één dingen en let je niet goed op.
Hierdoor gebeurde het mij dat ik twee keer de verkeerde pincode intoetste.
Ik heb hier 3 bankpasjes met drie pincodes, het is dus nog wonderbaarlijk dat het tot nu toe altijd goed is gegaan.
Na twee keer blokkeerde hij mijn pas. Ojee, dat is niet handig!
Dan maar betalen met mijn plaatselijke bankpas.
Het gaat dus om mijn ING pas. Ik dacht dat hij nu volledig geblokkeerd was, maar ik kon er bij de AH weer wel mee pinnen. Het lag dus aan het swipe apparaat. Alleen op die van de mcb is mijn pas geblokkeerd, heeft een winkel een andere dan kan ik er wel mee pinnen.
Mijn eerste reactie was dan ook dat ik dit moest gaan regelen bij de mcb.
Ik aan het begin van de week naar de mcb.
Nee hoor, daar konden ze niets voor mij doen. Ik moest toch echt bij mijn Nederlandse bank zijn om het probleem te laten verhelpen.
Ik de ING gemaild. Zij hebben voor mij gekeken, maar nee hoor bij hun is mijn pas niet geblokkeerd.
Dat dacht ik zelf ook al, omdat ik bij andere winkels wel kon pinnen.
Volgens mcb kon het ook zijn dat de blokkering na een week weer vanzelf opgeheven zou worden.
Nou niks hoor.
Het is heel vervelend. Niet alle winkels hebben twee swipe apparaten. Dan moet ik met mijn rbc pas betalen, maar daar moet dan wel weer genoeg opstaan.
Gelukkig kan ik wel weer bij een andere bank dan de rbc en mcb met mijn pasje zonder kosten geld opnemen. Dat doe ik dan nu maar regelmatig, dan kan ik in winkels die een mcb swipe hebben contant betalen. Snappen jullie het nog?
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik moet er nog even over nadenken hoe ik dit het beste kan oplossen.
Maar het is natuurlijk wel op z'n Curaçaose dat je met een zogenaamd geblokkeerde pas op bepaalde plekken gewoon nog steeds kan pinnen. Ik vind dat bijzonder, maar op dit moment bijzonder makkelijk. Anders had ik pas echt een probleem!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten