dinsdag 16 september 2014

Lokdoos

Langzaam aan komt het regenseizoen dichterbij. Ik merk er qua regen nog weinig van, maar er is al wel veel minder wind.
Één heel groot nadeel van veel regen is dat het ook veel meer muggen geeft.
Muggen kunnen door de hoge temperaturen en het vocht zich uitstekend voortplanten.
Dat vocht is er nog niet, maar de hoeveelheid muggen neemt al toe.
En het zijn me toch een vervelende beestjes! Ik ben tot heel veel dierenliefde bereid, ik zet zelfs torren netjes weer in de bossages nadat ik ze in de keuken gevangen heb, maar muggen!
Met muggen heb ik echt geen medelijden! Er is echt niets zo erg als net in je bed liggen en ze dan om je hoofd heen horen cirkelen. Ik kan dan niet slapen voordat de mug gekild is.


Maar hoe lukt dit dan. Wij doen hier dan aan teamwork. 
We hebben dan nodig, een elektrische vliegenmepper en een lokdoos.
Die lokdoos dat ben ik. Ik ga rustig een boekje lezen op bed en het duurt dan niet lang voordat ik aangevallen word. Erik heeft dan de taak de mug te killen met de vliegenmepper. Hij wordt wel geacht mij niet te raken met dat ding. Het valt allemaal niet mee. Zeker voor mij als lokdoos, daar zitten toch echt risico's aan verbonden. Stel dat ik geraakt wordt door de vliegenmepper en ik onder stroom kom of dat ik toch geprikt wordt door de mug! Levensgevaarlijk.


Gelukkig neemt Erik zijn taak dan ook zeer serieus er worden er veel muggen geëlimineerd. 
En dat is maar goed ook. Want even zonder dollen, de muggen van hier dragen wel ziektes met zich mee.
In principe zijn ze niet dodelijk, maar kan je er wel goed ziek van worden. Er zijn geen medicijnen tegen te verkrijgen en je kunt ook niet zoals bij malaria preventief medicatie slikken.
Het is dus wel van belang om niet geprikt te worden. We doen ons best, maar helemaal vermijden kan je het niet.

1 opmerking:

  1. Nou Sandra, je staat echt niet onder stroom met zo`n ding hoor.
    En wat denk je van een mooi hor voor je raam?
    Ik heb alles potdicht getimmerd met horren want een mug op de slaapkamer?
    Dat nooit.
    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen