maandag 31 maart 2014

Handelsbloed

Ik weet van mijzelf dat ik handelsbloed bezit.
Het is voor mij een tijd lang een sport geweest om producten via marktplaats te kopen en via dat zelfde marktplaats weer te verkopen, maar dan wel voor soms het dubbele.
Hoe ik dat deed? Zoeken, zoeken, zoeken! Vooral naar mensen die hun product verkeerd weg zetten.
Dus onder de verkeerde benaming of in de foute categorie.
Vandaag kwam ik erachter dat ik mijn bloed door gegeven heb.
Ik heb een week geleden een doos koekjes gekocht bij de cost u less, dat is een soort groothandel.
Lekkere maiskoekjes voor mee naar school.
Nu vond ik al dat ze zo snel opgingen, maar goed ik ben geen zeur, ik tel ze niet dagelijks.
Vanavond kwam de aap uit de mouw.
Terwijl ik lunches stond klaar te maken kwam Youri even buurten.
Alles van hem stond al klaar in de koelkast. Hij haalde zijn koelbox uit de koelkast en deed er twee koeken in.
Ik vertelde hem dat ik er al één voor hem ingedaan had.
Ja, was het antwoord, maar ik heb er weer twee verkocht! 
Twee verkocht?? Haha, meneer is een handeltje op school begonnen.
Kinderen vonden namelijk dat hij lekkere koekjes mee had, maar wisten niet waar je die kon kopen.
Youri zag zijn kans schoon en bood ze aan in de verkoop.
Hij verkoopt ze voor een gulden per stuk en houdt wijselijk zijn mond waar de koeken te koop zijn.
Onze handelskoopman!
We hebben alleen wel even afspraken gemaakt.
Morgen gaan we weer naar cost u less en koopt Youri zelf een nieuwe doos.
Die koeken mag hij dan verkopen en de winst is voor hem.
Ik ben benieuwd of hij ze allemaal weet te verkopen en of we weer snel nieuwe voorraad nodig hebben.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten