dinsdag 11 maart 2014

Een wolf in schaapskleren

Ik wist het niet, maar we hebben een wolf in huis.
Niet zo'n hele grote, maar hij loeit voor 10.
Tjonge, jonge wat komt er een geluid uit dat kleine ding. Het gaat namelijk om Tico.
Waar het door komt is gissen. Het zou kunnen zijn doordat hij gisteren een setje vaccinaties heeft gehad, maar het kan ook pure eigenwijzigheid zijn. Wat we in ieder geval wel zeker weten is dat we de halve nacht van hem hebben mogen genieten!
Eerst om 24.00 uur toen we hem in zijn bench deden.
Hij zette het direct op een loeien cg huilen en heeft dat een uur volgehouden. Wij dus ook!
Pfff, wat was ik blij dat het stil was.
Maar te vroeg gejuigd.
Meneer moet namelijk ook altijd nog ergens in de nacht een plasje doen.
Zodra ik hem dan hoor piepen in zijn bench kom ik in actie.
Dit gaat al nachten goed. Ja in die zin dat ik er gemiddeld twee keer per nacht uit ben om meneer even zijn behoefte te kunnen laten doen.
Het is alsof ik een flashback heb naar 12 jaar geleden. Dat duurde toen twee jaar lang. Ik hoop toch echt dat dit korter gaat duren.
Vannacht om 2.30 er dus weer uit voor een plasje. En ja hoor, bij terug zetten in de bench begon meneer weer. Vreselijk. Ik zal alle lelijke woorden die ik in gedachte zei ook maar in gedachte houden!
Een uur heeft het geduurd. Nee, toen was hij niet stil, maar was ik het spuugzat!
Ik had koppijn van het hoge geluidje dat hij produceerde en was inmiddels al een halve nacht wakker.
Alle boeken over honden opvoeden ten spijt, ik heb dat beest uit zijn bench getrokken en bij ons op de kamer in zijn mand gelegd. STIL! Wat een verademing. En wat was ik er klaar mee.
Het duurde nog even voordat ik de slaap weer kon vatten, maar het was in ieder geval stil.
Het zal je niet verbazen dat ik nu helemaal kapot ben en heerlijk ga slapen.
O ja, mocht je je afvragen of Tico straks weer in zijn bench gaat. NEE, effe een nachtje doorslapen zou wel heel wenselijk zijn.
We pakken het wel weer op, maar nu even niet.
Tico was trouwens ook wat moe van zijn nachtelijke avonturen. Die heeft bij Storm in zijn mand bijgeslapen. Geprobeerd dan, want je moet wel overal van op de hoogte blijven.

2 opmerkingen: