vrijdag 21 maart 2014

Extra werk

Heel vaak hoor ik de opmerking "en jij? Heb jij nu gewoon 5 jaar vakantie?"
Eeeeehhh, nee. Ik heb geen 5 jaar vakantie.
Het feit dat ik niet werk zegt niet dat ik dan ook niets doe.
Zo ben ik taxichauffeur, schoonmaakster, administratief medewerkster, tuinman, moeder en jawel niet te vergeten lieftallig echtgenote.
Vanaf vandaag heb ik er nog een extra taak bij.
In Nederland heb ik altijd gezegd dat ik mijn steentje zou bijdragen om het dierenleed in te dammen.
Eergisteren is er een moederhond van straat gehaald die aan het bevallen was.
Er was al één pup geboren.
Gisteren stond er een noodoproep op Facebook voor een foster voor moeder met kroost.
Zonder zouden ze het niet redden.
Vanaf vandaag ben ik foster! Ik ben pleegmoeder van 7 pups en verzorg mamahond natuurlijk ook.
Vanmorgen heb ik ze opgehaald.
Wat een klein grut. Zo klein heb ik ze nog nooit gehad.
Na wat instructies werden ze in mijn auto geladen.
Omdat het gastenverblijf leeg staat, hebben we daar nu de kraamkamer ingericht.
Lekker rustig en toch onder de mensen.
De kinderen vinden het fantastisch, zo klein! 
Wel goed uitgelegd dat ze op een gegeven moment wel naar het asiel gaan.
Als ze oud genoeg zijn zullen ze toch ooit die hokjes in moeten, maar anders worden ze nooit geadopteerd. Dat is aan de ene kant sneu. Aan de andere kant, mooier kan ik het niet maken.
Ik zal zeker proberen ze eerder te kunnen plaatsen, maar ik ben niet de enige die honden op Facebook plaatst. Iedereen die iets voor de dieren doet wil dat ze graag bij een forever home terecht komen.
Maar eerst gaan we maar eens proberen ze groot te krijgen.
Het zal een hele uitdaging zijn!
Ik heb melk, spuitjes, enzovoort mee. In geval van nood kan in bijvoeden.
Het zal mij in ieder geval zeker mijn nachtrust kosten, die ik net weer een beetje terug had.
Maar daarom werk ik dus niet, dit is mijn werk!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten