zondag 16 maart 2014

Blije dierenarts

Oké, ik kan een hoop hebben als dierenliefhebber, maar dit gaat te ver!
De hond wil namelijk een kat zijn en de kat een hond, help!!


Ik ben een beetje autistisch aangelegd en volgens mij hoort het echt niet dat een hond in een doosje gaat zitten en een kat hondenvoer eet!
Waar is het toch mis gegaan?? Oja, zelf hebben ze geen last van hun genderprobleem hoor.
Maar ik heb er toch moeite mee. En weet je, als ze zich willen laten opereren kost me dat klauwen met geld.
Ik hou mijn hart vast :-)
Misschien komt het door de zon? Of zijn ze gestoken door een bijzondere bij?
Nee, daar hebben de dieren hier gelukkig weinig last van.
Nou eet poes wel meer rare dingen hoor, nog gekker dan hondenvoer.
Wat dacht je van hagedissen, vogels, leguanen en muizen.
Het is hier all you can eat! Volgens mij wordt ze nog tonnetje rond van al dat lekkers.
Dat buitenleven van de dieren geeft wel wat meer risico's. 
Er zijn wel degelijk ziektes hier op het eiland waar ze in Nederland nog nooit van gehoord hebben.
Zo moet ik poes hier inenten tegen kattenleukemie. Ja, dat schijnt hier te heersen.
Verder is het hier zeer raadzaam om de kat maandelijks iets tegen vlooien te geven en om de zo veel tijd te ontwormen. Zeker als ze van alles eten. 
Voor de honden heb ik hier maandelijks een tablet tegen hartworm. Hartworm is een worm die overgedragen wordt door de mug en zich zoals het al zegt in het hart gaat nestelen.
Ga je dat behandelen dan is de kans groot dat de wormen los komen van het hart, maar zich weer ergens anders nestelen. In het ergste geval in de hersenen.
Willen we niet, dus krijgen ze tabletten tegen hartworm.
Dan krijgen ze ook nog een pipet tegen vlooien, karpatten (teken), zandvliegen en weet ik wat er allemaal vervelend kan zijn.
Karpattenziekte is hier ook veel voorkomend. Is vergelijkbaar met de ziekte van Lyme in Nederland.
Dat is weer alleen bij mensen en niet bij dieren. Bij karpattenziekte is het juist andersom.
Ook net als de ziekte van Lyme is het redelijk te behandelen, maar duurt lang.
Willen we ook niet, dus graag twee maal pipet.
Hondenziekte en Parvo zit in de standaard enting die honden krijgen.
In Nederland heb ik wel eens mijn twijfels of alles echt noodzakelijk is. Hier heerst het allemaal echt en is het zaak alles goed bij te houden. Dus graag twee maal jaarlijkse enting.
Dus zo ging het afgelopen week toen we met twee honden richting dierenarts waren.
Doet u maar alles erop en erin wat noodzakelijk is!
En zo kwam het dat ik een hele blije dierenarts had en ik iets minder blij was met het overhoudende saldo op mijn rekening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten