donderdag 13 maart 2014

respectloos!

Wat zijn mensen toch rare wezens!
Oke, niet allemaal gelukkig, maar er zijn er een heleboel die volledig respectloos omgaan met de natuur.
En onder die natuur vallen bij mij ook de onschuldige dieren!
Vanmiddag bij het openen van Facebook kwam deze foto voorbij.
Vier puppy's in een emmer gepropt en aan de weg gezet.
Oke, voor iedereen die zich nu dood schikt, het gaat uitstekend met deze puppy's.
Het waren er 5, er was er al één die zich uit de emmer had weten te manoeuvreren. Deze liep inmiddels midden op straat.
Gelukkig zijn er dan mensen (over het algemeen Nederlanders) die zich ontfermen over deze wezentjes.
Via facebook wordt er naar een oplossing gezocht.
Er zijn meerdere instanties op het eiland die opkomen voor de dieren. Met elkaar wordt er gekeken waar plek is en hoe nu verder.
Ik weet inmiddels dat een foster zich opgeofferd heeft om deze puppy's groot te brengen.
Gelukkig maar. Ook voor deze hondjes een happy end.
Maar wat bezielt mensen toch om ze op straat te zetten?
Er valt op dat gebied in Curacao nog een hoop te doen. Er loopt nu een project waarbij basisscholen bezocht worden om uit te leggen dat een huisdier een sociaal dier is. Die leg je niet buiten in de zon aan een ketting.
Daar zorg je voor, ook als hij ziek wordt. Het lijkt allemaal zo logisch, maar dat is het hier helemaal niet.
Als ik straks de tijd en de ruimte heb zal ik zeker ook mijn steentje bijdragen.
Nu heb ik vast mijn eigen project uit het asiel.
Ziet er toch een stuk beter uit dan in een emmer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten