vrijdag 21 maart 2014

Lang leve de frikandel

Vanavond begon voor Storm en mij de cursus behendigheid.
Nou heeft Storm die meer nodig dan ik hoor, ik ben super behendig.
Daarom leert hij dan ook om onder andere over wipjes heen te lopen. Dat is voor mij een eitje.
Lang, lang geleden toen Storm nog een echte man was en nog niet ontnomen van zijn mannelijkheid, hebben we ook eens meegedaan met bovenstaande cursus.
Ik heb er nog trauma's van.
Werkelijk waar, er was geen land mee te bezeilen.
Meneer was nogal dominant. Dat wil zeggen dat hij overal op, tegen en in moest piezen.
En omdat als de één begint vele volgen moest alles waar hij tegen aan gepiest had direct weer schoongemaakt worden.
Stond ik dus tijdens de les een beetje de tunnel te soppen. Ja hè, daar betaal ik geen lesgeld voor.
Dat was een vrij korte cursus zonder vervolg. Ik was er helemaal klaar mee! 
Waarom dan nu toch weer beginnen?
Omdat ik weet dat behendigheid erg leuk kan zijn voor de hond en ook voor de baas.
Met Timber heb ik jarenlang behendigheid gedaan en zijn we zelfs naar wedstrijden geweest.
Timber vond het geweldig. Als ik een bepaalde jas aan deed wist ze precies wat we gingen doen en dan was er geen houden meer aan.
Dat plezier gun je elke hond. 
Nu Storm een aantal jaren ouder en wie weet ook wijzer is en hij alweer even geleden gecastreerd is wilde ik toch maar weer een poging wagen.
En met succes, jawel. We zijn het nog niet verleerd.
Ik had me laten indelen bij een beginnersgroep. Ik had geen idee hoe we het zouden doen.
Maar ik ben het handlen nog niet verleerd en ook Storm heeft toch nog iets onthouden van zijn cursus.
Hij deed het echt supergoed. Op een gegeven moment moesten we alles voordoen.
Na ons uur kwamen de gevorderden. Daar mochten we ook aan mee doen.
Ze vond ons meer geschikt voor dat uur.
Wie had dat gedacht? Ik niet! Ik had alleen maar gehoopt dat Storm zich zou gedragen, niet zou uitvallen naar andere honden en een beetje oog zou hebben voor mij.
Hij heeft zich keurig gedragen, ging soepel over de hindernissen en volgende week zijn we direct welkom in het gevorderden uurtje!
Lang leven de frikandel! Ik heb Storm natuurlijk wel 2 uur lang omgekocht om zich zo te gedragen!
Volgende week nemen we weer frikandel mee!

1 opmerking:

  1. Hoi San, ik heb geenn facebook maar lees vaak je blok bij Alex. Leuk wat jullie allemaal doen met hondjes , zou ook echt wat voor mij zijn. En te gek dat storm het nu zo goed doet met behendigheid. Het is zo leuk om samen met je hond te werken/sporten. Chica en ik zijn ook nog steeds heel fantiek bezig.nog veel plezier verder, en wij blijven jullie volgen via je blok. Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen