woensdag 5 maart 2014

Muizenstory

Vandaag maar eens het gastenverblijf onder handen genomen.
Dit was al wel schoongemaakt door een Antiliaanse dame geregeld via de beheerder.
Ik heb geen idee wat ze gedaan heeft, maar schoon??? Nee, daar heb ik andere ideeën bij!
Het eerste wat ik binnen tegenkwam waren muizenkeutels en niet te weinig ook. Bah!
En dat terwijl er niets te halen valt, er staat niets meer dan een bed, loungeset en een leeg keukenblok.
Zie je wel dat er schoongemaakt moest worden!
Gelukkig waaide het stevig vandaag, wat zorgde dat de temperatuur goed te doen was.
Zo was het ook goed te doen om te soppen.
Alles nog maar een keer op mijn manier schoon gemaakt. Nu hopen dat de muizen weg blijven.
Anders gaan wij niet zulke muisvriendelijke maatregelen nemen.
Gisterenavond hadden we toevallig ook een muizenstory.
Aan de voorkant van het huis hoorden wij wat tumult.
Ik zag een kat op het grind een beetje zoekend om zich heen kijken. Naar wat zij op zoek was wist ik nog niet.
Kon van alles zijn, want we hebben ook al gezien dat ze hagedissen opeet. :-(
Tico vond het reuze interessant en was ook aan de voorkant.
Waarschijnlijk had hij wel in de gaten waar poes mee speelde, want hij stond heel druk bij een hoekje te blaffen en te graven.
En ja hoor, hap Tico heeft het te pakken en rent er mee weg.
Toch wel heel benieuwd wat hij had renden wij er maar achteraan. (Zie je het voor je? :-) )
Het was dus een muis, een heel klein zou bijna zeggen schattig muisje.
Helaas moest hij dit toch echt aan ons afstaan. Leek mij geen strak plan dat ik vannacht uitgekotste muis kon gaan opruimen.
Met enig tegenstribbelen hebben wij de muis uit zijn bek gekregen. Niet lang hierna zagen wij de muis naar de muizenhemel vertrekken. Het stoffelijk overschot verdween in de klikko.
Wie weet was dit wel de muis uit het gastenhuis? We gaan het merken. 


1 opmerking: