zaterdag 15 maart 2014

Vrijdagavond

Vrijdagavond is het begin van je weekend. Vrijdagavond.
Ik heb hier een YouTube link toegevoegd met het nummer vrijdagavond.
Geschreven door een Curaçaose DJ.
Luister maar eens.
Dit nummer zegt zo veel over Curacao! Vooral namelijk dat het draait om feesten, happy hours en fun.
De rest van de week, tja er moet gewerkt worden.
Liever niet, maar wil je naar het happy hour dan zal je toch geld nodig hebben.
Bij de bank is het op vrijdag een drukte van jewelste.
Ze kennen hier nog de cheque (zie een van mijn eerdere blogs).
Er zijn bedrijven die hun personeel per week uitbetalen. Sommige krijgen dit dan zoals vroeger in een zakje mee. Anderen krijgen het per uitgeschreven cheque. 
Daarmee kunnen ze bij de bank hun geld halen.
Ik moest vandaag ook bij de bank zijn en had daar even niet bij stil gestaan.
Ja hoor, 13 mensen voor mij.
Ik zal verder niet klagen, stom dat ik er op vrijdagmiddag heen ga dus mijn eigen schuld.
Om een uur of 19.00 gaat het feest los.
Bedrijven en winkels hebben hun deuren gesloten en het personeel kan gaan.
Feest vieren, drinken, drinken en nog eens drinken.

Oké, gelukkig zijn er ook nog mensen die er verstandig mee om gaan.
Maar er wordt echt veel gedronken en helaas ook zo weer in de auto gestapt.
Vrijdagavond, ja vrijdagavond is ook de avond van de meeste auto ongelukken.
Vrijdagavond, ja vrijdagavond is de avond van de steekpartijen 
Vrijdagavond, ja vrijdagavond is de avond dat wij weer op tijd naar huis gaan, zodat we thuis zijn
voordat al die malloten de weg weer op gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten