dinsdag 4 maart 2014

Wat een luxe!

Vanaf vanmiddag 13.00 zijn de kinderen uit logeren!
Ja, je leest het goed UIT logeren. Ze zijn bij vrienden van ons op verzoek van wederzijdse kinderen.
Tjonge, wat een luxe. 
Toen we nog in Nederland waren hebben we in november nog snel een weekendje weg gedaan, omdat we dachten daar de eerste 5 jaar niet meer aan toe te komen.
Wie had gedacht dat we in februari weer kinderloos zouden zijn? Ik niet, maar het is wel heerlijk.
Ik heb schatten van kinderen, maar om even alleen te zijn is soms best lekker.
En als de kinderen het dan ook nog zelf verzonnen hebben, tja dan belet mij niets om er dan ook van te genieten.
Nou zou je denken dat wij dan nu heerlijk uit eten zijn geweest. Mis gedacht. Had gekund, maar niet gedaan.
Vanavond is er namelijk weer carnaval. Nu echt de allerlaatste optocht die ze de grote vaarwel parade noemen. Ze hebben er dan 6 gehad. 

Omdat elke optocht weer een enorm feest is met wegafsluitingen en overvolle parkeerplaatsen besloten we maar om thuis lekker te eten.
Niets mis mee.
Het is nu 22.45 en ik hoor hier al de hele avond de muziek van de optocht.
Alles gaat richting een enorm groot baseball stadion waar ze voor middernacht moeten zijn.
Misschien een leuk detail om te weten, ze zijn om 17.00 met de optocht begonnen en de afstand die afgelegd wordt is nog geen 10 kilometer.
Als alle groepen binnen zijn wordt er een pop in brand gestoken.
Ik weet niet precies wat daar de bedoeling van is? Iemand??
Het heeft vast iets met het geloof of anders wel bijgeloof te maken.
En voor middernacht heeft weer te maken met Aswoensdag morgen.
Maar goed, tot die tijd gaan ze nog effe los! Schijnt aan de ene kant erg leuk te zijn met lichtjes en dergelijke.
Aan de andere kant wordt er ook een hoop gedronken en stapt dat straks allemaal weer in de auto naar huis.
Ik zit hier wel prima in mijn tuintje, al hoe wel het wel een beetje kriebelt als je dat feest zo in de verte hoort.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten