woensdag 20 juli 2016

Te veel keus

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. De vakantie zou beginnen.
Niet voordat ik vanmorgen natuurlijk nog tig dingen gedaan heb. Ik ben zelfs naar de bank geweest om nog op de valreep een rekening te betalen. Ik ging er met het idee heen van ik zie wel hoe druk het is, is het me te gek dan komt het na de vakantie wel. Maar ik sloeg steil achterover bij binnenkomst.
Dit was me nog nooit overkomen. Er was niemand! Er waren drie balies met personeel en bij alledrie stond niemand. Ik was binnen vijf minuten weer buiten, betaald en wel. Ik weet niet wat de rede was waarom het er zo rustig was. Kwam het door de vakantie? Of doordat het een doordeweekse dag was? Of midden in de maand? Als ik het nou weet kom ik volgende maand weer rond dezelfde tijd. 
Begin van de middag was het dan echt tijd om de honden een dikke knuffel te geven. Twee weken zonder is gewoon afkicken. Daarbij is het echt twee weken even helemaal niks wat met honden te maken heeft. Geen honden verzorgen, geen afspraken dierenarts en geen geregel met afspraken bij fosters. Ik weet niet of ik mijn tijd wel door ga komen haha.
Op Hato verliep alles zeer soepel. Geen lange rijen bij de douane en de imigratie. Ook het vliegtuig kwam op tijd en vertrok op tijd. 
De vlucht naar Miami is 2,5 uur. Dat is wel wat anders dan de lange reis van Nederland naar Curacao.
Ook vlieg je veel minder hoog waardoor je kunt zien waar je overheen vliegt.


Op Miami airport moesten we een tijd wachten op onze koffers. We hadden genoeg afleiding.
Er liep een douane medewerkster met een beagle. Deze was opgeleid om levensmiddelen op te sporen. Het was een grappig enthousiast hondje wat toch twee keer iets vond bij mensen wat niet ingevoerd mocht worden. En dan als beloning een snoepje. Een kinderhand of in dit geval hondenpoot is snel gevuld. 
Nadat we de koffers hadden gingen we richting car rental. 
Ik had wel een leuke bak gezien.


Het is dat de koffers niet pasten, maar anders....
Via Miami zijn we naar Fort Lauderdale gereden. Een rit van 45 minuutjes. Hier verblijven we tot zaterdag.
Natuurlijk even de noodzakelijke boodschappen gedaan. Je hoeft je niet druk te maken of de supermarkt nog wel open is. Hier is een echte 24/7 economie. Ook de supermarkt is dag en nacht geopend. Behalve dat hij 24 uur open is kan je hier ook wel 24 uur verblijven. Wat immens groot en wat veel keuze.


Hier liepen we langs de afdeling breakfast en dan het stukje waar de bacon lag. En zo gaat het bij alle producten. Van alles is er een ruime keus. Misschien wel wat te ruim en weet je gewoon niet meer wat je kiezen moet. Nou ja bacon in ieder geval niet. We hebben het bij wat drankjes en basic producten gehouden. Nu lekker de spullen uitpakken en voeten hoog. Morgen maar eens in daglicht verkennen waar we eigenlijk terecht zijn gekomen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten