woensdag 8 juli 2015

Toekomst kijken

We zitten met een moeilijk dilemma.
Jack is nu op wat hechtingen na helemaal klaar gestoomd voor een mooie toekomst.
Maar bij wie is die toekomst? 
Als ik naar mijn hart luister is die bij ons. Luister ik naar mijn geweten dan is het bij iemand anders.
Voor de kinderen is er geen keus. Jack blijft, meer opties zijn er niet.
Maar ik kijk verder dan mijn schoenlengte (maat 37) en bedenk mij hoe dit dan in de toekomst zal gaan.
Hoe dan ook zullen we het eiland weer een keer verlaten. Wanneer dat zal zijn is onduidelijk. Het kan over twee jaar, maar ook pas over vier jaar zo ver zijn.
We hebben nu drie honden. Storm van 9, Luna geschat op 6 en Tico van 1,5.
Ga ik over twee jaar terug dan zal Storm er misschien nog zijn. Vertrek ik over vier jaar dan is Storm vast al in de hondenhemel en is ook Luna al best op leeftijd. 
Maar ja, ik heb niks zwart op wit. Kan helaas niet in de toekomst kijken en dus ook geen garanties of zekerheden inbouwen.
Vorige week ging er ook een groot dierenliefhebster van het eiland. 
Dat zag er op Hato zo uit.


Zeven honden, twee of drie katten en een ara. Een hele optocht was het. 
Dit wil ik eigenlijk voorkomen. Als ik nou in Nederland een groot grond bezitter was dan was het oké, maar dat ben ik niet.
Straks woont alles weer binnen en moet drie keer per dag uitgelaten worden. En dan ook nog eens volgens de vele regeltjes in Nederland en dus aangelijnd. Ik zie me dat niet doen met vier honden.
En verdelen in meerdere uitlaatbeurten zie ik ook niet gebeuren. Daar heb ik dan een dagtaak aan.
Nu zijn wij geen pessimisten maar optimisten en zien we in elk probleem wel een oplossing.
Maar hoe we dit gaan oplossen? Ik ben er nog niet over uit.
We hebben het tot eind van deze week gegeven. Dan moet er een keuze gemaakt worden.
Mochten we besluiten Jack niet te houden dan hebben we al een kandidaat die een zwak heeft voor Jack. Dat is wel fijn, dan weten we wel dat hij goed terecht komt. Want dat verdient hij!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten