zondag 26 juli 2015

Het is zo ver

Maanden lang zijn we bezig geweest met deze reis. Een hele bijzondere en dat beseffen we ons ook maar al te goed. 
Ooit zijn we in Nederland op de vakantiebeurs geweest en toen trok de stand van Costa Rica ons al enorm. Nu we tijdelijk wat dichterbij wonen hebben we de keuze gemaakt om met de kinderen deze reis te doen. Costa Rica dus, een land met nevelwouden, regenwouden, prachtige stranden, vulkanen en hot springs. Heel divers dus.
Wat mij persoonlijk vooral trekt is de hoeveelheid verschillende dieren die hier leven.
Van spinnen, kikkers, vogels, luiaards, slangen, aapjes en krokodillen. Het woont hier allemaal.
Wat mij betreft kom ik ze ook allemaal tegen. Ik hoop het, dan zal ik het in dit blog delen.
Er vliegt vanaf Curacao geen rechtstreekse vlucht naar Costa Rica.
We vlogen vanmiddag dan ook eerst naar Panama.


Daar hadden we een transfer van 45 minuten. Dat ging gelukkig erg makkelijk.
Terwijl wij al zaten zagen we dat de koffers ook ingeladen werden. Gelukkig maar. Je begint je vakantie zo rot zonder kleding.


Daarna door naar San José, Costa Rica.


Costa Rica heeft ten opzichte van Curacao een tijdsverschil van 2 uur terug in tijd.
Het verschil Nederland- Costa Rica is nu 8 uur.
Al bij aankomst boven land is zichtbaar hoe groen het hier is. Zoveel groen heb ik in jaren al niet meer gezien.


Het eerste dat we gedaan hebben is gepind. De munteenheid heet hier Costa Ricaanse Colon.
Je bent hier snel rijk. Het is net monopoly. 10.000 colon is €17= 34 NAF. Best pittig rekenen.
Want wat betaal ik nou eigenlijk voor dat pak koekjes van 1645 colon. Gelukkig heeft mijn telefoon ook een rekenmachine. 
Mooi is het geld wel. Echt van hier. 


Vandaag bleven we in San José, de hoofdstad van Costa Rica. Morgen gaan we echt op pad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten