donderdag 9 juli 2015

Doe het zelf (maar)

Ik wilde al heel lang van die leuke gezellige lampjes voor in de tuin.
Dat zijn ideeën die je beter in de decembermaand kunt hebben als de winkels vol liggen met lichtjes.
Helaas heb ik er toen niet aan gedacht.
Nu dus wel, maar om eraan te komen viel nog niet mee.
Ik was al in wat winkels geweest en overal was het nee die hadden ze niet (meer).
Tot dinsdag, toen was ik in een winkel die ze helaas ook niet had maar wel wist waar ze te koop waren. Ik daar direct heen gereden. Dicht. Lunchpauze van 12.00 tot 14.00. Het was 12.15 en ik had geen zin om er nog 1.45 te wachten.
Vandaag dus poging twee. 
Goedemorgen mevrouw, heeft u zo'n zwarte slinger met van die leuke gekleurde gloeilampen voor in de tuin??
Nee, die hadden ze niet meer. O wat jammer. Krijgen jullie ze wel weer?
Ja, ze kregen ze wel weer, maar dat kon nog wel zeker twee tot drie weken duren.
Maar hoeveel meter heeft u nodig? Hoeveel meter? Gaat dat niet per slinger dan? Jawel, maar misschien heb ik nog.
Ik heb ongeveer een meter of 10 nodig.
Oké, dat heb ik nog wel. Euh???? 
Mevrouw ging naar achter en kwam terug met 10 meter zwart snoer.
Om de hoeveel centimeter wilt u een lampje? Doe maar om de 50 cm.
Vervolgens kreeg ik 20 fittingen mee. En nu? Hoe doe ik het verbinden met stroom?
Toen werd er een stekkertje gepakt. Ik hoefde alleen maar even wat van de draad te pellen en dan in de stekker te doen.
Toen pakte ze 20 witte gloeilampen. Witte? Heeft u ook gekleurde?
Nee ze hadden geen gekleurde lampjes meer. Jammer, maar die haal ik dan wel ergens anders. Ik vind gekleurd leuker dan wit. Welke kleuren wilt u dan? Nou geel, groen, blauw je weet wel van die feestelijke kleurtjes.
O, wacht even. En ja wel. Er waren toch gekleurde lampjes.
Thuis heb ik mijn doe het zelf lampjes slinger pakket maar eens uitgelegd.


Die vrouw zei nog, ga je het zelf doen? Ja heb ik een andere keus dan?
Ik was echt van plan het zelf te doen, maar uiteindelijk hoefde dat niet.
Erik heeft het in elkaar gezet. Op een eindstopje na was het doe het zelf pakket compleet.
En kijk eens, het hangt. En nog beter, hij doet het!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten