maandag 13 juli 2015

Onze inpakker

De vriendin van Maud is er nog steeds. Er wordt veel ondernomen en Mandy ziet op deze manier veel van het eiland.
De afgelopen week was het vriendje van Maud er ook nog en konden ze met z'n allen afspreken.
Vandaag ging Davy op vakantie en zal Maud het een tijd zonder hem moeten doen.
Maar ach, ze heeft een goed voorbeeld. Ik ben zo vaak zonder Erik, ik draai er mijn hand niet meer voor om. 
Natuurlijk moest er wel afscheid genomen worden. Daardoor stonden we voor de zoveelste keer deze week op Hato. Gisteren zouden we er ook zijn. Afscheid nemen van één van de vriendinnen uit Maud haar klas. Zij vertrok naar Aruba met haar ouders. Helaas voor Maud klopte de doorgegeven tijd niet en was ze te laat. Dat was wel even een verdrietig moment. Gelukkig is Aruba nog te overzien en zal dit meisje ook eind volgend schooljaar examen doen op Bonaire, dus hoe dan ook zien ze elkaar nog.
Daarna maar weer even een boodschapje. Als de kinderen vakantie hebben heb je altijd meer nodig.
Hoe zou dat toch komen?
We hebben al een lange tijd een vaste inpakker. Hij is er natuurlijk niet altijd, maar als hij er is pakt hij onze spullen in. Altijd! Hoe hij het doet doet hij het, maar ik word altijd op tijd gespot bij de kassa's.
Soms is er wat strijd onderling tussen de inpakjongens, wat eigenlijk horen ze om de beurt een klant te krijgen. Maar ja, ik ben zijn 'vaste' klant. 


Dit is hem dan, en natuurlijk wilde hij graag even met Maud op de foto. 
Behoudens dat hij erg aardig is pakt hij ook nog eens goed in. Koude producten in de koeltas, zware flessen in de stevige boodschappentas en de rest in plastic tasjes. Ik hoef er nooit op te letten, het gaat altijd goed. En geloof me, ik heb hele bijzondere inpakmethodes bij andere gezien.
Wat dacht je van tomaten helemaal onderop? Of koekjes in de koeltas en de koelproducten in een plastic tas? Of deze dan, ik heb altijd een aantal tassen in een grote tas mee. Zo heb ik altijd genoeg bij me. Soms zijn het teveel tassen voor het aantal boodschappen dat ik uiteindelijk meeneem.
Mijn inpakker begrijpt dat en pakt alleen wat hij nodig heeft. Ik heb ook wel eens gehad dat elk tasje werd gebruikt. En dan zat er in elk tasje twee producten. Nee, wij zijn blij met onze inpakker. En hij waarschijnlijk ook met ons haha. Ben benieuwd wie van mijn lezers hem ook als vaste inpakker heeft.
Vanmiddag werd er zo maar eens een spel uit de kast gehaald. Best gezellig eigenlijk. Even wat anders dan zon, zee en strand.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten