maandag 20 juli 2015

Gelukje

Je kunt een lang verhaal kort maken, maar in dit geval moet ik een kort verhaal lang maken.
Er is namelijk niet zo veel gebeurd.
Omdat het dan wel een heel kort blog wordt, schrijf ik toch maar iets meer.
De voorbereidingen voor de vakantie zijn in volle gang. Het is toch weer even wennen.
Ga je naar Curacao dan volstaat het meenemen van een paar korte korte broeken, shirtjes en een bikini. Daar ga ik het in Costa Rica niet mee redden. Maar wat neem je dan wel mee?
Hoeveel kort, hoeveel lang?
Wat in ieder geval belangrijk is zijn goede schoenen. Youri vond dat hij die wel had. Zo kwam hij onder het winkelen uit. Dacht hij! Want na wat goede raad en tips vond ik toch dat ook hij schoenen met profiel nodig had en niet op z'n gympen een waterval kon gaan bezoeken.
Helaas voor Youri dus moest hij er vandaag aan geloven. Had hij één gelukje. Het regende vanmorgen en best wel hard ook. 

Ik had geen zin om me nat te laten regenen, dus heb ik vanmorgen eerst maar wat dingen in huis gedaan en kon Youri zijn gang gaan.
Vanmiddag moest hij er dan toch aan geloven en zijn we op missie gegaan.
En weer een gelukje voor hem. Na twee winkels waren we al geslaagd.
Nu maar hopen dat meneer niet volgende week aan zijn groeispurt begint. 
Het is de rest van de dag wat bewolkt gebleven met af en toe een buitje. 
We passen ons er op aan door de was overdekt te hangen en wat deuren dicht te houden vanwege modderpoten. Scheelt weer een hoop gedweil.
Voor Mandy was het jammer dat haar laatste vakantiedag zo druilerig was. Maar ach, als alle andere dagen mooi zijn geweest maakt die ene dag niet zo uit. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten