Of eigenlijk zijn het misschien gewoon verwonder momentjes, maar bijzonder is het wel.
Zoals jullie weten ben ik groot fan van UTS, vooral vanwege de service. NOT!
Je hebt ze nou eenmaal nodig, want anders had ik dit blog niet online kunnen brengen.
Er is hier niet zoveel keuze in providers als in Nederland. Je hebt flow of UTS, that's it.
Flow heeft niet overal bereik, dus hou je UTS over.
Ik was al een tijdje niet meer bij de klantenservice geweest. Beter, want je gaat er niet voor de lol heen.
Maar het moest er maar weer een keer van komen. Ik heb namelijk al tijden problemen met de vaste telefoon. Ik kon wel gebeld worden, maar kon niet zelf bellen. Een hele enkele keer lukte het wel en dan alleen naar vaste nummers en niet naar mobiele nummers.
Omdat we ook allemaal onze mobiel hebben had ik geen haast om het te regelen.
Maar vanwege een specifieke rede had ik nu dan toch die telefoon nodig.
Ik maar weer eens naar mijn vriendinnen van de UTS.
De laatste rekening opgezocht zodat ik aan kon tonen dat ik een keurig klant ben die altijd alles op tijd betaald. Wie weet helpt dat.
Toen ik dan eindelijk eens aan de beurt was kreeg ik een prachtig antwoord op mijn vraag.
De telefoonlijn die ik had was prepaid. Daar had ik nou echt nog nooit van gehoord. Een vaste lijn waar ik elke maand 25 gulden voor betaal moet ik met een kaartje opwaarderen.
Whoehahaha knettergek zijn ze hier. Natuurlijk lijkt het alsof prepaid het meest eerlijk is. Je betaald naar gebruik met een lage instap voor je vaste lijn. Klinkt allemaal prachtig, maar vrijwel al die bedrijven vreten beltegoed. Ben je een zuinig beller dan word je beltegoed bevroren en bel je helemaal niet dan ben je het gewoon kwijt. Boeven zijn het.
Het antwoord op mijn vraag waarom ik soms wel kon bellen en andere keren weer niet was dat ik elke maand gratis 20 minuten bellen kreeg. Mmmm, met mijn belgedrag kan ik daar echt wel een hele maand mee doen. Maar goed. Op de vraag waarom ik alleen vaste nummers kon bellen en geen mobiele hadden ze geen antwoord. Had ik ook niet verwacht, te moeilijk.
Ik ging dus naar huis met een opwaardeerkaartje voor mijn vaste telefoonlijn.
En via mijn gewone huis tuin en keuken telefoon moest ik dit dan invoeren.
Het is gelukt en ik kan bellen. De vraag is nu voor hoelang. Wanneer is mijn beltegoed op of opgevreten? De tijd zal het leren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten