zondag 19 juli 2015

Oud

De dames hadden voor vandaag bedacht dat ze een taart gingen bakken.
Dit deden ze samen heel erg veel en vaak toen we nog in Nederland woonden.
Zo gezegd zo gedaan. Alle ingrediënten waren bijna in huis, de rest hebben we nog snel bij de supermarkt gehaald.
Maar taart bakken in Nederland is toch anders dan taart bakken op Curacao.
Het lukte niet. Het deeg rees niet genoeg op, de fondant was moeilijker te bewerken. 
Het eindresultaat was een cake met fondant. Ik mocht absoluut geen foto maken en dat terwijl hij best lekker was. Maar inderdaad niet zo mooi als dat we van de dames gewend zijn.
Ik heb eens even in mijn blog terug gekeken en zag dat ik sinds begin maart al achter elkaar fosterhonden in huis gehad heb. Ging de één naar een nieuw baasje, dan duurde het hooguit een dag of twee voordat de volgende weer kwam. Dat betekent dus al 4,5 maand extra drukte in huis.
En echt, vandaag viel het weer op. Het is gewoon stil en rustig in huis met drie honden.
Als ik fosterhonden in huis heb ga ik eigenlijk met mijn eigen honden de deur niet uit.
De tuin is zo enorm dat ik de honden niet uit hoef te laten. Een dagelijks opruimrondje door de tuin zorgt dat niemand er last van heeft.
Maar ondanks dat de honden hier ruimte genoeg hebben vinden ze het erg leuk om ook eens weg te gaan. Met drie wel te doen, maar met meer wordt het met mijn auto al moeilijk. Ik begin er dan ook maar niet aan. En honden achter laten vind ik zielig.
Nu dus weer drie honden en we hebben direct maar een rondje gedaan.
Geweldig vonden ze het! We deden ze er een groot plezier mee.
Met zijn wandeling merk je wel dat Storm oud wordt. Hij heeft moeite om de rest bij te houden.
Maar zolang het nog kan mag hij lekker mee en er van genieten.
We kwamen weer op dezelfde plek waar we vorig jaar maart foto's van Tico en Storm gemaakt hebben.
Deze is van maart 2014.


Wat een droppie is Tico hier nog he.
En nu dan juli 2015.


Tico is nu de grote krachtige hond en Storm beduidend een stuk ouder.
En zie eens de natuur. Totaal droog en door. Het is nog nooit zo droog geweest als de afgelopen tijd. En dat is echt duidelijk zichtbaar. Zonde, maar het is niet anders.
Het weer is niet te beïnvloeden. Waarschijnlijk als we weer regenseizoen krijgen zal de natuur zich weer herstellen. 
Helaas werkt dat bij Storm niet zo. Oud en versleten is onherstelbaar. Ook na regentijd. De tijd die hij nog bij ons is zullen we hem verwennen en van hem genieten.
We zien dat hij het hier meer naar zijn zin heeft dan in Nederland. Het buitenleven en jagen in de tuin doet hem goed. Hij kijkt en is blijer dan ooit tevoren. Ik gun hem nog wel even, maar ook hier is de natuur niet te beïnvloeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten