zaterdag 14 juni 2014

Verdeeld

Vanmiddag was het rustig op het eiland.
Een hoop mensen hadden de middag vrij genomen om voetbal te kunnen kijken.
Op meerdere stranden had je de gelegenheid om op een groot scherm tv te kijken.
Youri had vanmiddag tennis. Er was verder niemand op de baan.
Zijn vriend die na hem moest tennissen en eigenlijk een groepsles had met nog drie anderen stond ook alleen op de baan. Zo had hij spontaan ineens een privé les.
Maar wel met de tv aan, je moet wel kunnen horen wanneer er een doelpunt valt, gaan we daarna wel kijken voor wie dat doelpunt was.
Youri en ik zijn tussen de eerste en tweede helft naar huis gereden. Zo hebben we nog kunnen zien dat ze met 5:1 gewonnen hebben.
De stemming op het eiland is dan direct uitgelaten terwijl dit nog maar wedstrijd 1 is.
Er werd al vuurwerk afgestoken en rond gereden met toeterende auto's.
Maar.. Het gros van de eilandbewoners is eigenlijk helemaal niet voor Nederland, ze zijn voor Brazilië.
Ik heb het even aan mijn Antiliaanse buurman gevraagd waarom dat is? Hij wist het eigenlijk ook niet precies. Ja, het is het voetballand wat het dichtst bij ligt.
In onze supermarkt hebben alle caissières een Braziliaans shirt aan.
Toen ik gisteren vroeg of ze vandaag dan een oranje shirt aan zouden doen zei de caissière dat als ik ze bracht zij ze wel aan wilde doen, haha. Anders werd het te duur.
Tijdens het werk staat in de supermarkt ook gewoon de tv aan.
Deze hangt boven de kassa's. Dus terwijl de artikelen langs de scanner geschoven worden, wordt er naar boven naar het scherm gekeken.
Ik had gisteren de eer om in de winkel aanwezig te zijn toen Brazillië zijn eerste wedstrijd speelde en een goal maakte (niet die in eigen doel, maar die andere). Geweldig om te zien hoe uitgelaten toen iedereen was. Grappig hoor. Zo zijn ze voor Brazillië en zo zijn Nederland.
Het mooiste kledingstuk verkopen ze bij Albert Hein.
Zij verkopen een t shirt met meerdere kleuren, maar overwegend wit.
Op de rug staat het eiland Curacao met daaronder de tekst Curacao is voor iedereen.
En zo is het maar net. 
Maar ik hoop toch dat Nederland wint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten