dinsdag 17 juni 2014

Noodoproep

Ik heb het in mijn blog al meerdere keren gehad over Thea.
Vrij snel na onze aankomst in Curacao kwamen wij in contact met Thea.
Thea werkt onder de naam Alle Hadoc. Dit staat voor Alle Hulp Aan Dieren Op Curacao.
Zie haar Facebookpagina:  https://www.facebook.com/alle.hadoc.3
Maud moest op zoek naar een stage adres en plaatste een oproep op de facebooksite durf te vragen Curacao.
Onder andere Thea reageerde hierop dat ze wel heel goed hulp kon gebruiken.
Na een korte kennismaking zagen en begrepen we wel waarom.
Thea is een mens met een enorm hart voor dieren. Vele verschoppelingen hebben onderdak bij haar gevonden.
De bedoeling was wel om ze tijdelijke opvang aan te bieden. Eerst opknappen, op gewicht komen, stellericeren/castreren en dan naar een forever home.
Maar dat heb je natuurlijk niet in de hand.
Ook al plaatst ze veel oproepen op Facebook, er zijn toch nog altijd dieren bij haar die al lang weg hadden kunnen zijn.
Natuurlijk worden deze dieren niet aan hun lot overgelaten en blijven ze net zo lang bij haar tot dat er een plekje voor ze gevonden wordt.
Er zijn ook een aantal dieren die het vertrouwen in de mens zo zijn kwijt geraakt, die ze niet meer te plaatsen zijn.
Deze mogen de rest van hun leven bij Thea blijven.
Op dit moment heeft Thea 12 honden en 25 katten.





Nu zijn er wel meerdere organisaties die zich bezig houden met hulpbehoevende dieren op Curacao. 
Ik heb natuurlijk al vaker geschreven over Carf. Zij hebben inmiddels ongeveer 170 honden ondergebracht bij fosters. Al deze honden komen van de straat en hebben een ellendig leven achter de rug.
Eigenlijk zitten zij nu aan de max. Er kunnen geen verschoppelingen meer bij, de fosters zitten echt meer dan vol.
Dan hebben we nog het dierenasiel. Vangt vele honden en katten op.
Vorige week nog zijn er 's nachts 19 puppies gedumpt!!
Ook hebben zij honden en katten in het asiel die er al langer dan een jaar zitten.
De populatie dieren op het eiland is zo groot, zij komen niet meer aan de beurt. Zo schrijnend.
Ook zij zitten dus meer dan vol.
Ik weet dat er nog een aantal particulieren zijn die ook hun steentje bijdrage zoals het kattenpension die katten heeft waarvan de eigenaren wel heeeel lang op vakantie zijn. Iedereen doet zijn best, maar heeft de handen vol.
Maar Thea kan sommig leed niet aan zien. 
Ook al zit ze vol, ook al is het geld op, Milo kon ze niet op straat laten lopen.




Nog net voor de dood weg geplukt. Letterlijk, hij kon al bijna niet meer op zijn benen staan door uitdroging en honger.
Als Carf en het dierenasiel nee verkopen is er bij Thea toch nog een plekje.
Ook deze kittens die in een afgesloten vuilniszak zijn gevonden mochten bij haar op krachten komen.



Maar nu is het zo ver dat bij Thea de portomonnee ook echt leeg is.
Er zijn nu zo veel dieren die onder andere voedsel en medicatie nodig hebben, dat de inkomsten niet tegen de uitgave op kunnen.
Nu heeft Carf wel al meerdere acties gedraaid waardoor er donaties binnen kwamen.
Ook het dierenasiel doet aan rommelmarkten met geschonken materiaal en krijgt zowat extra inkomsten.
Maar Thea krijgt niets en dat gaat mij zo aan het hart! Iemand die zo veel doet maar op vrijwel geen enkele wijze steun krijgt, daar wil ik iets aan doen!
En daar heb ik jullie voor nodig!
Als we nou eens allemaal een kleine bijdrage storten om zo Thea wat lucht te geven, dat zou toch fantastisch zijn!
Echt elke gulden of euro is zeer welkom. Al steun je met één euro/ NAF.
Ik wil jullie dan ook allemaal vragen om een keer over je hart te strijken en een gift te doen.
Thea en alle dieren zullen jullie enorm dankbaar zijn!
Omdat ik niet al mijn bankgegevens en dergelijk op het blog wil vermelden heb ik een speciaal mailadres aangemaakt.
Je kunt naar dit mailadres een berichtje sturen en dan krijg je van mij antwoord terug met de rest van de gegevens. Ook een contante bijdrage is natuurlijk zeer welkom.
Het zou toch fantastisch zijn als ik na mijn vakantie in Nederland Thea kan verrassen met een mooi bedrag.
Kom op mensen, we gaan ervoor!







1 opmerking:

  1. ja ook ik heb via lisa brisee gehoord wat een goed werk thea doet en heb ook een donatie gedaan via mijn zoon die op vakantie bij haar langs is geweest en via lisa ,ik hoop zo dat er wat mensen reageren en zal het delen .groetjes yvon

    BeantwoordenVerwijderen