zaterdag 21 juni 2014

Even omschakelen

We zijn weer in Nederland. Veilig geland na een vlucht van bijna 9 uur.
Met z'n drieën en inderdaad niet zoals we eerst dachten, Maud alleen en Youri en ik later.
Maud heeft toestemming van school gekregen om naar het concert van One direction te gaan.
Die kaartjes waren natuurlijk al zo lang geleden gekocht, daar werd al maanden naar uitgekeken.
Omdat de toetsweek eigenlijk afgelopen week en volgende week was, heeft Maud wel zelf moeten regelen dat ze de toetsen eerder kon maken.
Dat had ze allemaal keurig gedaan, zij kon het eiland verlaten.
Dat zou eerst alleen zijn en dan zouden wij later volgen. Youri had nog een week naar school gemoeten voordat hij vakantie had.
Ik heb de directeur van Youri zijn school uitgelegd wat de situatie was. Maud zou alleen vliegen, wij zouden een week later komen.
In overleg kon Youri ook bijzonder verlof opnemen zodat we toch met z'n drieën konden reizen.
En dat gebeurde dus vandaag. Of eigenlijk gisteren, hoe je het wilt noemen.
We slaan namelijk een nacht over. We vertrekken vrijdagmiddag en komen zaterdagochtend aan terwijl het voor ons plaatselijke tijd 01.00 was. Eigenlijk zou je dus naar bed gaan, maar hier begint de dag al.
Vanmiddag een klein slaapje gedaan en nu hopen dat ik snel in het ritme kom.
Maar het is wel even schakelen hoor!
Van automaat rijden naar geschakeld. Was weer even wennen.
Van zweetvoeten naar koude voeten. Die mistte ik helemaal niet.
Van korte broek naar lange broek. Voelt raar aan je benen.
Van lakentje naar dekbed. Daar kan je wel meer onderkruipen.
Wat duurt de dag hier lang! Omdat het zo lang licht blijft heb je minder tijdsbesef dat het al zo laat is!
Wat is de benzine duur!
En wat zijn de Hollandse aardbeien lekker!! Daar gaan we extra van genieten deze periode.
Oja, ik heb van Thea een collectebus gekregen.
Overal waar ik langskom deze twee weken neem ik de collectebus mee.
Voel je vrij om te doneren!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten