dinsdag 10 juni 2014

Parkeerproblemen

Ik schaam me soms rot met het feit dat ik Nederlander ben.
Curaçaoënaars hebben de naam lui te zijn.
Ik durf daar niets op te zeggen. Ik denk dat er best een aantal een stapje harder kunnen lopen, maar vergis je ook niet dat het dagelijks 30 graden is. Dat is een behoorlijke aanslag op je lichaam.
Maar Nederlanders zijn soms echt niet veel beter. Echt niet. En dan vooral de vrouwen die hun kinderen moeten ophalen van school niet.
Tjonge jonge, wat is het elke dag weer een chaos.


Even een kleine impressie hoe het geparkeerd staat. Dit gaat dan nog redelijk, al is het al wel van gooi maar neer.
Hier nog eentje.



Er zijn werkelijk waar mensen die elke dag op dezelfde plek dubbel geparkeerd staan!
Op de laatste foto, die grijze auto die voor die blauwe staat, staat daar elke dag!!
Motor aan, airco aan en mevrouw lekker aan de whats app. En vooral geen meter lopen, want zoonlief weet precies dat ze daar staat.
Er zijn er ook die helemaal niet parkeren, maar die rijden rond.
Heen en weer net zolang tot kindlief opduikt die dan vervolgens zo voor de school kan instappen.
Ik heb echt zin om die mensen die auto uit te sleuren! Ze maken kruispunten onoverzichtelijk!
Er wordt gezegd dat fietsen naar school gevaarlijk is. Ja dat klopt, maar dat maken we er zelf naar!
Als iedereen zich gewoon aan de regels houd, netjes file parkeert dan is het voor de kinderen op de fiets een stuk beter te doen. Maar ja, ikke ikke ikke en de rest kan stikken!
Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe dit dan gaat op een Curaçaose school.
Dat kan ik jullie precies vertellen, die zit er namelijk naast.
Ook daar blijven ze liever in hun auto zitten dan dat ze lopen.
Er wordt wel geparkeerd en dit wordt netjes langs de weg gedaan. Degene die niet parkeren sluiten aan in de rij. De rij leidt naar de voorkant van de school.
Stapje voor stapje schuif je op om zo voor de school uit te komen, je kind in te laden en vervolgens verder te rijden.
Nu kan dit omdat deze school niet zo aan de doorgaande weg ligt.
Ook niet ideaal, maar minder gevaarlijk. 
Ooit één politie agent gezien die zich hier mee bezig houdt? Ben je gek, ze hebben nog niet eens tijd om overvallen op te lossen laat staan een parkeerprobleem. Nee hoor, die zie je hier niet.
En zolang de mentaliteit van de mens niet verandert zal dit probleem blijven voortduren.
Dat betekent voor ons dat ik ondanks dat ik dadelijk 5 minuten van school af woon, er nog niet van overtuigd ben dat Youri op de fiets gaat. Nog maar eens een nachtje over slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten