zondag 26 januari 2014

Relax

Vandaag was eigenlijk een zaterdag als vele andere zaterdagen, alleen zijn ze nu in de tropen.
In Nederland stonden de zaterdagen altijd bol van de activiteiten.
Alleen waren dat wel andere activiteiten dan nu hier.
Ik zag op Facebook foto's voorbij komen van onze judokaatjes die vandaag een toernooi hadden.
Normaal had ik daar gestaan en was ik de weken ervoor al druk geweest met alle voorbereidingen.
Was er geen toernooi of hoefde er niet gecoacht te worden, dan moest er wel gewerkt worden, naar een verjaardag gegaan worden of iets in en om het huis gedaan worden.
Al die activiteiten hebben we hier (nog) niet. Al hoe wel we morgen al wel op verjaardagsvisite gaan.
Op zich is het wel heel fijn om eens helemaal opnieuw te beginnen.
Ik heb alles met liefde gedaan, maar vroeg me wel eens af waar ik in vredesnaam allemaal mee bezig was.
Als je in je bed nog bezig bent met organiseren en daardoor niet kunt slapen kun je je afvragen of dat wel gezond is.
Nu hier in Curacao is het voor mij de missie om het niet meer zo ver te laten komen dat ik mijn nachtelijke uren ook nodig heb om alles rond te krijgen.
Dat is best moeilijk! Ik heb geen zitvlees en zie al van alles wat leuk zou zijn om op te pakken.
Ik zag een oproep bij het dierenasiel voor iemand die het leuk vind om activiteiten te organiseren die dan uiteindelijk als doel hebben geld in het laatje te krijgen.
Is helemaal voor mij weggelegd met mijn ervaring als activiteitencommissie, maar Maud zei meteen al heel terecht; als je daar nu al aan begint zit je er meteen 5 jaar aan vast. Dat zijn dingen die jij toch niet kunt loslaten als het je te veel energie kost.
Tsss, zal ze me kennen??? Nee hoor, het is goed dat er mee gedacht wordt en dat we met elkaar kunnen bespreken en delen wat op het pad komt!
Wat hebben we dan wel gedaan vandaag? Boodschappen!
Vanmiddag zijn we naar een winkel geweest met de naam cost u less. Klinkt goed toch?
Wij wilden wel eens weten of de naam wel klopte.
Ik moet zeggen, leuke winkel! Het is eigenlijk zoals we in Nederland de Makro kennen.
Grootverpakkingen en enorme stellingen. Er zaten zeker leuke dingen tussen die inderdaad cost u less waren.
Omdat we nog in onze tijdelijke woning zitten hebben we niet groot ingeslagen.
Daar hebben we nu helemaal nog geen ruimte voor. Straks gaan we los. De kinderen hebben er al helemaal zin in, die hebben ook van alles gezien.
Ik vrees dat cost u less aan de kassa dan toch nog tegenvalt. 

1 opmerking: