dinsdag 28 januari 2014

Mierenbende

Doordat het hier zo veel warmer is, trekt dit ook hele andere insecten.
Zo is het hier heel gewoon om zeker één keer per dag de vuilniszak uit de keuken te legen.
Ook wordt hier niets op het aanrecht bewaard. Een leuke fruitschaal is vooral leuk voor vliegen en mieren!
Hier moeten wij nog erg aan wennen. Oké, fruit heb ik al wel in de la in de koelkast, maar alles wat je gebruikt hebt zou direct opgeruimd moeten worden.
Nou is dat voor mij niet zo'n punt, ik geloof dat ik in Nederland hier ook al goed in was.
Maar ja, ik woon niet alleen. Ik zal geen namen noemen, maar er zijn er ook die hun bordje niet direct in de vaatwasser zetten en dan ziet het er zo uit;

Haha, nee helaas. Zo zag ik ze niet door de kamer marcheren. Toen ik mij bedacht dat het wel een leuke foto had geweest voor het blog, had ik de mieren al lang en breed verwijderd. Het zijn in ieder geval hele andere mieren dan in Nederland. Ze zijn veel kleiner. Ook vreten ze zich overal doorheen. Je kunt geen snoepje op het aanrecht neerleggen of je ziet ze aan de binnenkant van het cellefaan.
Nou zien wij er toch niet uit als een snoepje?? Voor de mieren blijkbaar wel.
Maud en ik hadden zin om eens even naar het strand te gaan. Dat is praktisch om de hoek, dus zeer makkelijk uitvoerbaar.
Toen we op onze handdoeken lagen werd ik eerst door iets gestoken. Later nog eens in mijn knieholte.
Ook Maud werd niet overgeslagen en werd gestoken in haar buik.
Op onze handdoek zagen we allemaal kleine miertjes lopen. Ik wist niet dat die dingen zo gemeen konden steken. Nu dus wel ;-(
Dat werd een kort bezoekje aan het strand. We hebben de rust verder gezocht gewoon hier in de tuin bij het zwembad. Ook niet verkeerd.

De tegenhanger van de mier en de mug is de gekko. 
Ze worden ongeveer tussen de 10 en 20 centimeter groot en zijn er in verschillende kleuren.
Gekko's zijn kleine hagedisachtige die zich voeden met jawel insecten! 
Ze worden dan ook als zeer nuttig gezien. Net als mieren zitten gekko's ook overal. 
Op je plafond in de woonkamer, op de muren, buiten op de veranda. In tegenstelling tot de mieren zijn de gekko's niet zo brutaal. Ze komen geen mieren van je bord af eten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten