maandag 27 januari 2014

Autozaken regelen

Ik krijg van heel veel mensen reacties dat ze het erg leuk vinden om mijn blog te lezen.
Ook zou men graag willen reageren, maar dat schijnt niet te lukken. Dat is erg jammer.
Erik heeft voor vertrek nog naar de instellingen gekeken en we dachten het opgelost te hebben, maar nu hoorde ik dat er juist helemaal niet meer gereageerd kon worden. 
Nu is het wel zo dat ik de reacties zelf online moet zetten. Dit om te voorkomen dat een willekeurig iemand die mijn blog vind, er allemaal onzin op gaat zetten.
Ik publiceer de reactie na hem eerst zelf gelezen te hebben. Hierdoor is hij ook niet direct zichtbaar voor degene die hem plaatst.
Maar mocht je iets kwijt willen over mijn schrijven, mag dat natuurlijk ook altijd via een priveberichtje op Facebook. 

De dag begon vandaag totaal anders dan gepland. De wekker was namelijk niet afgegaan.
Ja hoor, heb ik de verantwoording over het hele reilen en zeilen, laat de wekker het afweten!
Ik werd vanmorgen gewekt door een troepial en zag direct dat het wel erg licht was en dat nog voor 6.00 uur. Nou niks voor 6.00 uur! Het was al 6.50. Aaiii, dat wordt rennen. En dat nu ik vandaag ook net een afspraak om 7.45 had.
Snel de kinderen gewekt en in de voeding gezet. Om 7.10 zaten we in de auto.
Ik geloof dat ze het beide niet eens zo erg vonden. Dat uurtje extra slaap had ze goed gedaan.
Met enigszins het schaamrood op de kaken heb ik op beide scholen schuld bekent en ben snel weer verder gegaan.
Ik had namelijk een afspraak met de eigenaresse van mijn straks nieuwe auto.
Het op naam zetten van een auto gaat hier nogal omslachtig, en dan zeg ik dat heel netjes.
Nu had ik gelukkig een hele fijne Antiliaanse vrouw getroffen die haar auto aan mij verkocht en samen met mij de weg zou bewandelen van het overschrijven.
Zij is dan ook eerst zonder mij naar het belastingkantoor gegaan. Daar heeft ze een roze papiertje opgehaald wat ze thuis heeft moeten invullen. Hierop komen haar gegevens en mijn gegevens.
Met dit papiertje is ze weer terug gegaan naar het belastingkantoor waarna je vervolgens een geel papiertje krijgt.
Met dit gele papiertje en de keuringskaart van de auto (een soort APK keuringsbewijs) gingen wij vanmorgen naar het keuringsloket.
Het keuringsloket ging om 8.00 uur open, maar om 7.00 uur helpen ze de eerste klanten al.
We leverden beide onze gegevens in. Dat wil zeggen zij de keuringskaart en ik een kopie paspoort.
Wachten, wachten, wachten en jawel na een ruim uur heb je een nieuwe keuringskaart waar mijn naam op staat.
Met deze nieuwe keuringskaart en het gele briefje ga je nu naar het verzekeringskantoor.
Je kunt de auto niet eerder verzekeren voordat hij op je naam staat, maar je kunt hem ook niet eerder rijden voordat hij verzekerd is. Snap je? Nee? Ik ook niet.
Maar goed, op naar het verzekeringsgebouw. Niks niet rond bellen zoals wij in Nederland zouden doen om te kijken waar we het voordeligst zijn, de telefoon opnemen doen ze toch niet.
Je gaat er echt langs en regelt dan ter plekke de verzekering.
Met dit bewijs ga je weer naar het belastingkantoor waar je dan de motorrijtuigenbelasting betaald en de auto ook officieel voor de belasting op mijn naam komt.
Om precies 12.00 uur was ik klaar met mijn rondje en €800 lichter. De verzekering en motorrijtuigenbelasting betaal je hier namelijk voor een jaar in één keer. O ja en iedereen die denkt en vind dat wij gesponsord worden door jullie belastingcenten, dit zijn gewoon eigen kosten!
Maar, ik mag nu eindelijk in die mooie auto rijden die ik al een paar dagen geleden aan jullie heb getoond. BLIJ!

1 opmerking: