woensdag 22 januari 2014

Lekker Hollands


Als je wilt, kun je op Curaçao vrijwel geheel in Nederlandse kringen verkeren. Er zijn stranden waar vooral Nederlanders komen, er zijn snackbars waar je kroketten kunt krijgen en... er is een Albert Hein.  'Bon Bini na Albert Heijn' is de slogan, welkom bij Appie. Ik vind het een belevenis. 
Hoe tropisch de omgeving ook is, binnen voel ik me direct thuis. De winkel ligt vol met AH-huismerken en euroshoppers. Op de broodafdeling kan ik Zaanse Snijders en Zeeuwse bolussen kopen. En bij de potjes en blikken zag ik Hak Appelmoes en Unox knakworsten staan.

Om het Hollandse feestje compleet te maken, heeft de Albert Heijn op Curaçao een keur aan Bonus-aanbiedingen. Overal in de winkel hangen vrolijke oranje kaarten. Hoe herkenbaar! En speciaal voor mij prijzen ze ook artikelen af met een sticker. In Nederland is dat 35%, hier 25%. Ook goed, alle beetjes helpen.

Vanmiddag hebben we een poging gedaan om met opa en oma te facetimen. Dat ging qua beeld wel, maar qua geluid niet.
Dan maar proberen via Skype. Ook daar geen geluid.
Maar hoe leg je nou zonder geluid uit dat de microfoon aangezet moet worden?
De oplossing?? Opa belt Esther, die Skypt met Maud en houd de telefoon bij haar iPad.
Ik heb nog steeds opa en oma op mijn iPad.
Dan ziet het er hier ongeveer zo uit. Maar het ging wel!

3 opmerkingen:

  1. En hebben ze ook je boter? Of moet je echt gaan wennen aan een ander merk?
    Deze week is de shoarma in de bonus Maud, hihi! ( moet ik inslaan?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En Flevosap in de Albert Heijn? Vraagt Frank zich af (is vrachtwagenchauffeur bij Flevosap)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Esther, waarschijnlijk is er toch ergens shoarma. We hebben een tip gekregen.
    Ria, ik ga vandaag naar Albert Hein. Ik ga voor jullie kijken, ben toch zelf ook wel benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen