woensdag 23 juli 2014

Vlinders in de tuin

Op Curacao hebben we een bijzondere flora en fauna.
Er komen hier dieren voor die we in Nederland alleen in een dierentuin tegenkomen.
Dit heeft vooral te maken met de constante tropische temperatuur.
Één van de dieren die het hier goed doet is de vlinder. Natuurlijk kennen we ook vlinders in Nederland, maar die zijn kleiner en minder gekleurd.
Wie wel eens de vlindertuin in dierentuin Emmen heeft bezocht of de orchideeënhoeve in Luttelgeest weet wat voor prachtige vlinders er nog meer op deze aardbol te bewonderen zijn.
Beide locatie kunnen deze vlinders tonen doordat ze een plek hebben gecreëerd waar de luchtvochtigheid en de temperatuur hoog genoeg is.
Hier op het eiland is de temperatuur vrijwel het hele jaar constant.
We hebben hier dan ook hele mooie vlinders. Echt van die grote.


In onze tuin hebben we een boom die heel veel vlinders trekt. Geen gekleurde, maar allemaal witte.
We hebben er al wel een aantal gezien, maar er schijnt een periode in het jaar te zijn dat de boom helemaal vol vlinders zit.
Ik kan nu al van dat idee genieten! 


Het is een verademing om nu in een huis te wonen waar echt een tuin bij hoort.
Een tuin met bomen, struiken, gras en de daarbij horende dieren met hun geluiden.
Ons vorige huis had ook een tuin, maar dat was meer buitenplaats.
Het bestond alleen uit witte steentjes met hier en daar een plant. Persoonlijk vind ik dat veel te steriel.
Ik miste de geur van vers gemaaid gras, het horen van de krekels en de prachtige kleuren van in bloei staande struiken. 
Ik kan mijn hart helemaal ophalen hier, we hebben het allemaal. S morgens word ik gewekt door het gekwetter van de vogels en s avonds ga ik naar bed met het geluid van de fluitkikkers op de achtergrond.
Wat wil een mens nog meer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten