vrijdag 11 juli 2014

Mannenhuishouden

In het nieuwe huis heeft een tijd lang een man alleen gewoond.
Hij zorgde voor het zwembad, de tuin, het betalen van alle rekeningen enzovoort.
Gisteren was ik even in het huis om het één en ander vast te regelen.
Oei, dat zag er echt uit als een mannenhuis. Hij zal vast zijn best gedaan hebben, maar dat was voor mij niet goed genoeg.
Ik hou van schoon en opgeruimd. Oké, opgeruimd komt straks wel, maar schoon moet nu!
Ik wilde mijn spullen er niet zo inzetten voordat ik alles gesopt, gezogen en gedweild had.
Vooral de keuken, oké is ook meestal het domein van de vrouw, heeft een metamorfose ondergaan.
Van grijs naar wit. Heb je wel waar voor je werk.
Maar afzien was het wel. Het is wel erg warm om je zo druk te maken. 
Ik zweette zo erg dat toen ik op mijn knieën zat ik weg gleed. Niet omdat de vloer nat was, maar mijn benen. 
Ik zou ook wel eens man willen zijn. Dan zie je al die troep tenminste niet, lijkt me heerlijk.
Waarom zien wij dat nou wel? En nog erger, waarom willen we het altijd beter?
Geen tijd om hier over na te denken. We moeten door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten