vrijdag 25 juli 2014

Security

Bijna overal waar je komt staat beveiliging.
Denk aan de supermarkten en andere winkels, maar ook kantoren van Aqualectra en UTS.
Echt, op vrijwel elke straathoek vind je er wel één.
Sommige zijn bewapend, andere juist weer niet.
Sommige hangen er maar wat bij, andere hebben een duidelijk taak als portier.



Gisteren was ik bij een bank. Uiteraard heeft deze ook security.
Deze maakt de deur voor je open anders kom je er niet in.
Vervolgens zijn er in de bank weer allerlei regels. Dat je niet met een capuchon binnen mag komen snap ik. Niet fotograferen kan ik ook nog indenken.
Maar ik mocht er dus ook niet bellen. Nee, ik mocht mijn telefoon niet eens vasthouden!
Ik werd gebeld door Erik zag ik op mijn scherm. Ik dacht als ik hem nu even sms dat ik hem later terug bel. Nee, mocht ook niet. Ik moest de telefoon opbergen.
Zo zo goed beveiligd zal je nu denken! 
Forget it! Vorige week is er een bank overvallen door een "boze" klant.
Deze was dus binnen gekomen met het verhaal geskimd te zijn. Hij werd of was heel boos, bedreigde de medewerkers en ging er vervolgens met een buit van door.
Hoe kan dit vraag ik me dan af??
Ook hij heeft eerst voor de deur gestaan die vervolgens voor hem open is gedaan.
Hierna is hij dus stennis gaan schoppen en dat terwijl er een bewapende bewaker in de bank aanwezig is.
Die heeft niet geschoten stond er in de krant, want er waren te veel klanten.
Nee, de overvaller is zelfs ook weer naar buiten gelaten.
Ook toevallig gisteren is deze meneer aangehouden. Mocht even duren, als het goed is weten ze toch wie hij was, hij was immers klant bij de bank. 
Die security overal is dus een wasse neus. Maar ja, het geeft wel weer een hoop mensen een baan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten