maandag 28 juli 2014

Soms zit het mee

En soms ook echt niet.
Vandaag was zo'n dag, bah.
Vanmorgen begon het al. Ik werd staande gehouden door een politiewagen.
Ik ging ergens naar links waar dat volgens hun echt niet mocht!
Nu stikt het op het eiland van deze borden.


Duidelijk toch? Verboden te keren. Op vrijwel elk kruispunt staan ze.
Ze willen dat je eerst rechtsaf gaat, dan ergens in die straat keert en dan vervolgens voor sorteert bij het stoplicht naar links. Snap je? Ze hebben dus liever dat je ergens in een straat keert en weer terug rijd dan dat je bij het kruispunt 180 graden draait.
Oké prima. Ik hou me hier keurig aan de regels. Het verkeer is al onduidelijk genoeg.
Nu is dit bord toch niet hetzelfde als niet links af mogen slaan.
Maar deze dienders vonden dat het niet kon. Of ik mijn verzekeringspapieren, keuringskaart en rijbewijs bij me had. Had ik allemaal, dus daar hadden ze niets op aan te merken.
Ik vroeg ze wat ik fout had gedaan. Nou, je mag alleen maar links af als er ook een pijl in het stoplicht zit of als er een voorsorteervak voor is. Mmmm, ik ken toch echt kruispunten waar dit niet zo werkt en waar je wel af mag slaan.
Het zal wel. Ik zeg maar niks. Ze hebben graag dat je stampei maakt of grof wordt, dan mag je lekker mee.
Ze hebben me een kwartier in mijn auto laten zitten. Alleen maar laten wachten.
Vervolgens kwamen ze terug met al mijn papperassen. Ze hadden er over nagedacht (een kwartier lang!!) en lieten het bij een waarschuwing.
Pffff, scheelt weer een hoop geld. Maar het stoom kwam zo langzaamaan wel uit mijn oren.
Ze konden hier geen bekeuring voor uitschrijven. Dat zeiden ze natuurlijk niet, maar dat is wel zo.
De overtreding moet natuurlijk in een wetboek terug te vinden zijn. Als er geen bord staat dat je niet links af mag of geen bord verplichte rijrichting mag ik links af lijkt mij.
Eind goed al goed, maar toch een hoop ergenis rijker.
Waarschijnlijk was het vandaag de dag toeristje of blanke pesten, want ik hoorde meer mensen klagen.
Wat is hier de lol van? Ga lekker boeven vangen, die lopen er echt meer dan genoeg.
Maar ja, als je dan zo'n dag hebt komt het niet meer goed.
Vanavond wilde ik pizza maken. Vanmiddag een pak pizzadeeg gekocht zitten er beestjes in!
Gatver, ik heb het al eerder gehad. Een soort torretjes zaten er toen in.
Kan je weer terug om nieuwe te halen. Ik ben maar naar een andere winkel gegaan. Wilde het risico niet nog eens lopen.
Vanavond dan pizza gemaakt, blijkt het te weinig deeg te zijn voor 4 man.
Ik was er klaar mee. Dan maar een broodje voor mij. 
Morgen weer een dag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten