donderdag 24 juli 2014

Ben der klaar mee

Ben het wachten en regelen zo beu. Bah!
Overal waar je maar komt om iets te regelen sta of zit je in de rij.
Echt waar, waar we in Nederland 10 mensen in een uur helpen zijn het er hier vier.
En dan is niet alleen het tempo om je van op te vreten, de houding die men tegenover je heeft is ook verre van klantvriendelijk.
Het is werkelijk ongelooflijk hoe het bij sommige instanties gaat.
Vorige week wilde ik bij Aqualectra het water en de stroomrekening op mijn naam zetten.
Na lang wachten was ik aan de beurt. Kon niet, want de eigenaar moest nog ergens tekenen en ik had het huurcontract niet mee.
Hallo, eigenaar moet tekenen? Die zit in Nederland. Kijkt ze me echt zo aan achter dat glas van ja dus!
Uiteindelijk heeft gisteren de makelaar voor ons getekent. Kijken of ze dat goed vonden.
Weer in de rij en wachten. Maar ja wel, ze ging akkoord.
Alles werd al kauwgomkauwend in de computer gezet. Het is wonderbaarlijk dat ze haar werk kon doen. Ze had me toch een lange fel gelakte nagels. Ongeveer zo, maar dan dus in allerlei kleuren.


Typen op de computer is dan natuurlijk ondoenlijk, dus elke letter werd met de achterkant van een pen ingetoets. Tja, dan duurt het even.
Was alles ingevoerd, toen moest ik naar balie 1 om mijn borg te betalen.
Daarna weer terug naar balie 3 waar ik mijn papieren kreeg. Alles is nu in orde.
Nu het volgende lachwekkende. Omdat de meter op eigen terrein staat moet ik zelf mijn meterstand opnemen en elke maand even bij ze langs gaan om dat dan door te geven. Dan kan ik ook tevens betalen.
Oja, ik kreeg ook nog een blaadje mee op welke dag ze dan willen dat je komt. Tuurlijk, ik had toch niets te doen en ben gek op wachten. Komt dus helemaal goed. 
Het heeft één voordeel (wat we dan ook maar als heel groot voordeel zien), omdat ik zelf de standen doorgeef is de rekening wel goed. Anders zouden ze een schatting maken en of je daar nou blij van wordt? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten